۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۱

Advanced برای آنتی ویروس ۲۰۱۱ کسپرسکی

ایتنا - آزمایشگاه کسپرسکی، اعلام کرد محصول Kaspersky Anti-Virus ۲۰۱۱ طی آزمایش‌های AV- Comparatives با شایستگی به عنوان Advanced دست یافته است.
Advanced برای آنتی ویروس ۲۰۱۱ کسپرسکی


 همین محصول کسپرسکی در آزمون درخواستی (On-demand) نیز که هم‌زمان با آزمون بازنگرانه گرفته شده بود، نتایجی مشابه کسب کرده بود.

به گزارش ایتنا، در آزمایش بازنگرانه، ۱۲ محصول از تولیدکنندگان مختلف مورد آزمایش و مقایسه با یکدیگر قرار گرفتند.

برخلاف آزمایش‌های درخواستی، در تست بازنگرانه کیفیت تشخیص اکتشافی بدافزارهای جدید مورد تحلیل قرار گرفت.

نکته قابل توجه آنکه طی این تست تمام ابزارهای دیگر محافظتی غیرفعال شدند؛ از جمله امکان بروزرسانی پایگاه داده ضدویروس. Kaspersky Anti-Virus ۲۰۱۱ با موفقیت آزمایش‌ها را پشت سرنهاد و حایز درجه Advanced شد.

سطح تشخیص بدافزار در این آزمایش فقط با استفاده از الگوریتم‌های اکتشافی به ۵۵درصد رسید؛ که در سطح این صنعت یکی از بالاترین درصدها محسوب می‌شود.

در تست درخواستی هم‌زمان نرخ تشخیص برای آنتی ویروس ۲۰۱۱ کسپرسکی این رقم به ۹۷درصد رسید.

نتایج حاصل از تست هشدار و تشخیص اشتباه نمونه‌ها (۱۲ نمونه برای محصول کسپرسکی) مشابه نتایج آزمایش‌های تطبیقی درخواست بود.

بایستی به این نکته اشاره کرد که طبق اطلاعات شبکه ابری امنیتی کسپرسکی، هیچ‌کدام از ۱۲ فایل عملاً هیچ‌گاه در رایانه‌های کاربران تشخیص داده نشده بودند.

نیکیتا شوتسوف، مدیر واحد تحقیقات ضد بدافزار آزمایشگاه کسپرسکی در این به اره می‌گوید: «موضوع جالب این بود که شرکت‌های پیشرو آنتی ویروس از شرکت در این آزمایش امتناع کردند و گفتند بدون محافظت ابری و بروزرسانی پایگاه داده آنتی ویروس، محصولات آن‌ها نمی‌توانند از کاربران به نحو مطلوب محافظت کنند.
به نظر ما، حتی بدون اتصال به اینترنت یا سرویس‌های ابری نیز کاربر بایستی به طور کامل از بابت امنیت سیستم خود و اطلاعات شخصی‌اش مطمئن باشد.
بنابراین حتی با وجود چنین شرایط آزمایشی، آنتی ویروس ۲۰۱۱ کسپرسکی یکی از بالاترین سطوح تشخیص تهدید را به نمایش گذاشت، که نشان می‌دهد چگونه کاربران و محصولات ما حتی بدون اتصال به اینترنت ایمن هستند.
البته ما می‌دانیم که آزمایش‌های بازنگرانه فقط بخش کوچکی از قابلیت‌های آنتی ویروس کسپرسکی را انعکاس می‌دهند؛ حتی کمتر از آزمایش‌های درخواستی که به طور کامل وضعیتی واقعی را برای کامپیوتر کاربران بازآفرینی نمی‌کنند.
لذا در مقام قضاوت محصولات ضد ویروس، توصیه خود ما استفاده از نتایج آزمایش‌هایی واقع‌گرانه‌تر است؛ از جمله تست‌هایی که توسط Real world یا Dynamic گرفته می‌شوند.»
کد مطلب: 18780
نام شما
آدرس ايميل شما