۱
۰
plusresetminus
جمعه ۱۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۰۱
به آدرس Prizes.org

سرویس جدید پرسش و پاسخ گوگل رونمایی شد

ایتنا – استفاده از دامنه دات org در نامگذاری سایت این سرویس، موضوع جالب توجهی است.
سرویس جدید پرسش و پاسخ گوگل رونمایی شد

پس از عملکرد ناموفق سرویس پرسش و پاسخ گوگل موسوم به Google Answers، خبرها از راه‌اندازی سرویسی مشابه حکایت دارد.

سرویس Google Answers که در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی و در سال ۲۰۰۶ بسته شد، مکانی بود که کاربران با مراجعه به آن می‌توانستند پرسش‌های خود را مطرح نموده و به بهترین پاسخ‌های دریافتی، حق‌الزحمه پرداخت کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از اینفورمیشن ویک، سایت Prizes.org که در حال حاضر مرحله آزمایشی خود را طی می‌کند، یک شبکه تعاملی است که عملکرد مشابهی دارد.

یک سخنگوی گوگل با ارسال ایمیلی گفت: این سایت جایی است که شما می‌توانید با ارائه بهترین ایده‌هایی که به دیگران کمک می‌کند، برنده یک جایزه واقعی شوید.

این ایده‌ها می تواند بسیار متنوع باشد، مثلاً پیشنهادهایی برای گذران بهتر آخر هفته، ایده‌هایی برای ایراد بهترین سخنرانی و برنامه‌ریزی برای کاهش وزن در تابستان.

بر اساس این گزارش، سرویس مزبور مشابه جایزه بنیادX Prize است، که طی آن قرار شده به تیمی که نخستین روبات ماه‌نورد خصوصی را به ماه بفرستد، جایزه سی میلیون دلاری پرداخت شود. با این تفاوت که حوزه کاری Prizes.org بسیار گسترده‌تر است.

طبق سیاست‌های رایج گوگل، در حال حاضر محتواسازی برای Prizes.org فقط برای محدودی از کاربران امکان‌پذیر است اما هر کس می‌تواند با حساب خود در فیس‌بوک یا توییتر وارد سایت شود.

گوگل قصد دارد در آینده تعداد روش‌های برقراری ارتباط با این سایت را افزایش دهد.

یک کارشناس به نام دیوید ریتر (David Ritter) با ابراز خرسندی از ورود گوگل به این عرصه، گفت از اینکه گوگل برای این سایت، دامنه دات org را انتخاب نموده، شگفت‌زده شده است.

وی معتقد است گوگل با این کار قصد دارد فرصت جدیدی برای انجام کاری بزرگ در حوزه جمع‌سپاری، برای خود فراهم نماید.

جمع‌سپاری (Crowdsourcing) به معنای انجام عملی است که قبلاً به طور سنتی به وسیله یک کارمند و یا تحت یک قرارداد انجام می‌شده است، ولی هم‌اکنون به یک جمع ناشناخته و عموماً بزرگی از افراد، تحت یک فراخوان برون‌سپاری می‌شود.
کد مطلب: 18737
نام شما
آدرس ايميل شما


مخلوق
feedback
Iran, Islamic Republic of
گلی به جمال گوگل. فرض کنید اگر این سرویس می خواست در ایران برگزار بشه، به چند تا مجوز و تاییدیه و بخشنامه و هزار چیز دیگه نیاز داشت.
به همین خاطر است که ما اینقدر داریم پیشرفت می کنیم!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام