۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۰

تخفیف علی‌الحساب اینترنت به شرکت‌های واگذارکننده

ایتنا - هر شرکت اینترنتی که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأییدیه‌ای بیاورد که در قیمت ارائه سرویس به کاربران نهایی درصدی از این مبلغ را لحاظ خواهد کرد از سوی زیرساخت شاهد کاهش ۲۰ درصدی نرخ پهنای باند خواهد بود.
تخفیف علی‌الحساب اینترنت به شرکت‌های واگذارکننده


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از انجام کار مطالعاتی برای کاهش نرخ پهنای باند اینترنت در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۰ درصد تخفیف پهنای باند برای شرکت‌های اینترنتی از سال گذشته در صورت حساب این شرکت‌ها به صورت علی‌الحساب لحاظ شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، محمود خسروی در مورد تخفیف ۲۰ درصدی پهنای باند اینترنت که از ابتدای سال ۸۹ از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اجرا ابلاغ شده و برخی شرکت‌ها معتقدند که این تخفیف هنوز برای آنها اعمال نشده است با رد این موضوع اظهار داشت: این مصوبه برای تمامی شرکت‌های اینترنتی اعمال و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته تخفیف ۲۰ درصدی پهنای باند برای تمامی شرکت‌های اینترنتی به صورت علی‌الحساب محاسبه شده است، ادامه داد: هر شرکت اینترنتی که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأییدیه‌ای بیاورد که در قیمت ارائه سرویس به کاربران نهایی درصدی از این مبلغ را لحاظ خواهد کرد از سوی زیرساخت شاهد کاهش ۲۰ درصدی نرخ پهنای باند خواهد بود.

خسروی با تاکید بر اینکه زیرساخت مشکلی در ارائه تخفیف پهنای باند به شرکت‌های اینترنتی ندارد، یادآورشد: در یک سال گذشته این ۲۰ درصد تخفیف پهنای باند به صورت علی‌الحساب در صورت حساب‌های شرکت‌ها لحاظ شده است و زمانی که تأییدیه این شرکت‌ها به زیرساخت ارائه شود این صورت‌حساب‌ها قطعی خواهد شد و در غیر این‌صورت شرکت‌ها ملزم به پرداخت مابه التفاوت این مبلغ هستند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های اینترنتی موفق به اخذ تأییدیه برای دریافت تخفیف پهنای باند اینترنت شده‌اند آمار قطعی از تعداد این شرکت‌ها ارائه نکرد و در مورد برنامه های این شرکت برای کاهش نرخ پهنای باند اینترنت که قرار بود به صورت دوره ای تداوم یابد گفت: در حال مطالعه برای ارائه راهکارهایی در جهت کاهش نرخ پهنای باند اینترنت هستیم که امیدواریم در سال جاری انجام شود اما رقم کاهش قیمت هنوز مشخص نیست.


این درحالی است که برخی کارشناسان معتقدند که نرخ پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت نزدیک به دو برابر قیمت پهنای باندی محاسبه می‌شود که این شرکت از درگاه‌های بین‌المللی خریداری می‌کند با این وجود فعالان این بخش امیدوارند که با آغاز بکار پروژه های بین‌المللی همچون پروژه کابل زیردریایی منطقه خلیج فارس و ترانزیت ایران اروپا که ایران نیز در آنها سهیم است نرخ پهنای باند اینترنت تا نصف رقم فعلی کاهش یابد.


هم اکنون نرخ پهنای باند اینترنت در ایران بسیار گران‌تر از دیگر کشورها است به نحوی که این قیمت ۲۰ برابر اینترنت در انگلستان و حدود ۱۰ برابر ترکیه تخمین زده می‌شود که دلیل آن هزینه ترنسمیشن – خطوط انتقال- عنوان شده است.
کد مطلب: 18717
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام