کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازی‌های آن‌لاین، هدف جدید هرزنامه‌ها

سايت خبری ايتنا , 14 تير 1390 ساعت 16:48

ایتنا - آزمایشگاه کسپرسکی گزارش خود درباره فعالیت‌های هرزنامه ها در ماه می ۲۰۱۱ را منتشر کرد.






به گزارش ایتنا، حجم هرزنامه‌ها در ترافیک ایمیل‌ها در مقایسه با ماه قبل، ۱/۲ درصد رشد داشت و در کل به میانگین ۸/۸۰درصد رسید. کاهش پیام‌های فیشینگ نیز از نکات قابل تامل بود؛ در حالی که سهم پیام‌های ارسالی گروهی حاوی بدافزار افزایش داشت.

تروریسم، پوششی برای تبهکاران سایبر
در ماه می اسپمرها به شدت از موضوعات داغ جاری اخبار برای فریفتن کاربران استفاده کردند. خصوصا موجی بزرگ از تعداد پیام‌ها در این ماه راه افتاد که همچنان از اخبار مرگ اسامه بن لادن سو استفاده می‌کردند. این پیام‌ها حاوی فایل‌هایی خطرناک همچون پرداخت افزارهای (Paywares) قانونی بودند. اخبار مرگ تروریست شماره یک جهان همچنان در ایمیل‌های معروف به «اسکمرهای نیجریه‌ای» مورد استفاده قرار گرفت. حقه مورد استفاده آنها برای سرقت پول دیگران همانند سابق بود: سارقان تقاضای پرداخت مبلغ ناچیزی را می‌کردند؛ با این قول که در آینده مبلغی بزرگ‌تر را به شما بدهند. نکته جالب توجه این واقعیت است که به جای درخواست‌های متداول برای «کمک» و مانند اینها، در شیوه جدیدی از ایمیل‌ها، کاربران با این حقه و بهانه که به ارتباط داشتن به نحوی با تروریست‌ها مشکوکند و به همین سبب اکانت‌شان مسدود و غیرفعال شده است، تهدید می‌شوند.

بدافزارها در هرزنامه‌ها: سرقت اطلاعات شخصی و برنامه‌های ضدویروس تقلبی کشور روسیه از نظر تعداد بدافزار یافته شده در ایمیل‌ها توسط برنامه‌های ضدویروس، در صدر جدول این ماه قرار داشت. آمریکا، صاحب پیشین مقام نخست نیز به مکان دوم سقوط کرد و تعداد ایمیل‌های آلوده ارسالی به کاربران آمریکایی ۵/۳ درصد افت داشت.

فراگیرترین بدافزار توسعه داده شده از طریق ایمیل برنامه جاسوسی تروجان Trojan-Spy.HTML.Fraud.gen بود. کرم‌هایی مانند Email-Worm.Win۳۲.Mydoom.m ، Email-Worm.Win۳۲.Bagle.gt و Email-Worm.Win۳۲.NetSky.q نیز همگی در رده‌های بالا باقی ماندند. درحالی که تازه واردانی چون دو تروجان Trojan-Downloader.Win۳۲.FraudLoad نیز حضور داشتند. این نوع برنامه آنتی ویروس‌هایی جعلی روی رایانه کاربران نصب می‌کند.

بازی‌های آن‌لاین، در مرکز توجه فیشرها
بیشترین تغییرات قابل اشاره در رده‌بندی وب سرویس‌هایی اتفاق افتاد که بیشتر توسط ایمیل‌های فیشینگ مورد حمله قرار گرفتند. هدف ۶۷/۴ درصد مجموع ایمیل‌های فیشینگ سرقت کلمات عبور بازی آن‌لاین رایگان RuneScape بود. در نتیجه این پلتفرم با مقام سوم حضورش را در فهرست ده تایی‌ها اعلام کرد ـ و از World of wareraft (محبوب‌ترین بازی آن‌لاین جهان) نیز پیشی گرفت. Rune Scape حتی بیشتر از جزئیات اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی مشهوری چون فیس بوک در کانون توجه تبهکاران سایبر قرار گرفت. با این حال،‌پیشرو کلی جدول رده بندی همچنان سیستم پرداخت Paypal باقی ماند که شاهد رشدی اندک در ایمیل‌های فیشینگ نیز بود (۲۸/۲۳ درصد بیش از آمار ماه آوریل ۲۰۱۱).

نسخه کامل گزارش هرزنامه‌ها در ماه می ۲۰۱۱ در وب سایت securelist.com دسترس می‌باشد.


کد مطلب: 18714

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18714/بازی-های-آن-لاین-هدف-جدید-هرزنامه-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir