۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۸
با ارسال دعوت‌نامه‌های جعلی

گوگل پلاس، سوژه جدید هرزنامه‌نویس‌ها

ایتنا – هرزنامه‌نویس‌ها با ارسال ایمیل‌های جعلی، کاربران را در ظاهر به عضویت در شبکه اجتماعی گوگل دعوت می‌کنند.
گوگل پلاس، سوژه جدید هرزنامه‌نویس‌ها


پس از آنکه گوگل با هیاهوی بسیار، محصول تازه خود یعنی شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» را رونمایی کرد، هرزنامه‌نویس‌ها هم به تکاپو افتاده‌اند تا از این وضعیت به نفع خود بهره‌برداری نمایند.

با این حساب، به نظر می‌رسد گوگل پلاس به سوژه جدید بزهکاران سایبری برای سرکیسه کردن کاربران تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از وی‌تری، هکرها با ارسال یک سری ایمیل‌های جعلی که در ظاهر مشابه دعوت‌نامه‌های عضویت در گوگل پلاس است، قصد دارند کاربران را بفریبند.

شکل و شمایل این ایمیل‌ها، تقلیدی از ایمیل‌های دعوت‌نامه‌ای است که افراد برای دوستان خود می‌فرستند تا آنها هم بتوانند در گوگل پلاس عضو شوند.

گفتنی است گوگل پلاس مانند بسیاری از دیگر پروژه‌های شرکت گوگل، در ابتدا در اختیار تعداد بسیار محدودی از کاربران قرار گرفته و چندماه بعد، به شکل عمومی در دسترس همه کاربران خواهد بود.

بر همین اساس در حال حاضر این دعوت‌نامه‌ها از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است.

گراهام کلولی مشاور ارشد فناوری در شرکت امنیتی سوفوس، با هشدار نسبت به این که کاربران نباید این ایمیل‌های قلابی را باور کنند، اظهار داشت: کلیک بر لینکی که در ایمیل تعبیه شده، شما را به شبکه اجتماعی گوگل نمی‌رساند بلکه با این کار، شما از یک سایت فروش دارو سر در می‌آورید که در آن سعی شده داروهایی همچون سیالیس و لویترا به افراد فروخته شود.

با توجه به تب عضویت در گوگل پلاس که دامنگیر کاربران شده است، به نظر می‌رسد افراد ناآگاه یا کم‌توجه نمی‌توانند در مقابل پیشنهاد این ایمیل یعنی عضویت در شبکه اجتماعی گوگل مقاومت کنند.

همین امر میزان موفقیت هرزنامه‌نویس‌ها را افزایش می‌دهد.
کد مطلب: 18709
نام شما
آدرس ايميل شما


ktttr
feedback
bad
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام