۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۱

صادرات زباله‌هاي الكترونيك در آمريكا ممنوع شد

ایتنا - کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رسانده که به موجب آن صادرات زباله‌های الکترونیکی این کشور به کشورهای در حال توسعه دنیا ممنوع می‌شود.


به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، شرکت‌های آمریکایی تاکنون زباله‌های الکترونیکی خود را به کشورهای در حال توسعه می‌فرستادند تا ابزارهایی از جمله رایانه، مانیتور و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی در این کشورها بازیافت شود اما بر اساس قانون جدیدی که در کنگره آمریکا به تصویب می‌رسد، این فرآیند متوقف می‌شود.


«قانون مسئولیت بازیافت محصولات الکترونیکی» که هفته گذشته در «مجلس نمایندگان آمریکا» مطرح شد، محدودیت‌های جدیدی را در نحوه به کارگیری زباله‌های الکترونیکی به وجود می‌آورد که طبق آن از صادرات زباله‌های مذکور به کشورهای هند، چین، نیجریه و دیگر کشورهای در حال توسعه گرفته می‌شود.


این قانون قصد دارد جلوی فعالیت شرکت‌های آمریکایی که محصولات الکترونیکی مصرف شده خطرناک را به کشورهای در حال توسعه می‌فرستادند، بگیرد؛ زیرا به گفته کارشناسان مواد به کار رفته در این محصولات سمی و بسیار خطرناک است و آن دسته از افرادی که در مراکز بازیافت محصولات الکترونیکی کار می‌کنند با بیماری‌های شدید مواجه می‌شوند.


به گفته «مایک تامسون» یکی از نمایندگان آمریکا، در برخی کشورها کارگران فعال در این بخش‌ها محصولات الکترونیکی در فضاهای باز می‌سوزانند تا از این طریق مواد موجود در آن‌ها از یکدیگر جدا شود.

به عقیده او دولت آمریکا باید مراقب سلامتی کودکانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند نیز باشد.
کد مطلب: 18622
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام