۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۹

زیرساخت امن و مدیریت متمرکز بانک ملت

ایتنا - همایش زیرساخت امن و مدیریت متمرکز بانک ملت با همکاری کهکشان مشاور برگزار شد.
زیرساخت امن و مدیریت متمرکز بانک ملت

همایش علمی پیاده سازی سرویس زیر ساختی Active directory با شعار زیرساخت امن و مدیریت متمرکز با حضور مدیران و متخصصان انفورماتیک بانک ملت، مدیران سازمان‌ها و بانک‌های زیربط در تهران برگزار گردید.

به گزارش ایتنا، این همایش با همکاری شرکت کهکشان مشاور و بانک ملت و با هدف معرفی و آشنایی مدیران انفورماتیک بانک ملت برای اجرا و پیاده سازی این طرح مهم برگزار شد.

اکتیو دایرکتوری یک سرویس زیر ساختی است که ساختار مدیریت و امنیتی حوزه فناوری اطلاعات سیستم بانکی را تغییر داده و آن را متحول خواهد نمود.

در افتتاحیه این همایش مرتضی تبریزی، مدیر کل فناوری اطلاعات بانک ملت، با اشاره به این پروژه عنوان کرد که این بانک با همکاری شرکت کهکشان مشاور مدت چهار سال را صرف مطالعه و طراحی این سرویس زیر ساختی کرده است.

وی با بیان اینکه مراحل آزمایشی این طرح هم اکنون به پایان رسیده و طرح پایلوت آن در ستاد مدیریت تهران اجرایی شده است، از تیرماه امسال در مدیریت شعب تهران و استان‌ها در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

تبریزی با اشاره به وجود مشکلاتی که در راه اجرای این طرح مهم وجود داشته است، عملی شدن آن را مرهون تلاش همه دست اندرکاران حوزه آی تی بانک و به ویژه معاونت بانک یعنی مهندس علیرضا لکزایی دانست.

در ادامه این همایش علی عباس نژاد، مدیرعامل موسسه کهکشان نور و مشاور امنیت بانک ملت، ضمن معرفی این پروژه اظهار داشت که شرکت کهکشان مشاور ایمن با همکاری بانک ملت این پروژٍهِ مهم و گسترده را طراحی و اجراکرده است.

وی از جمله نقاط برجسته طرح به تغییر زیرساخت عملیاتی و امنیتی بانک اشاره کرد و افزود: جسارت انجام این کار در بانک ملت ستودنی است و علیرغم همه مسائلی که این تغییر زیرساخت می‌توانست به همراه داشته باشد، بانک با پذیرفتن ریسک آن، قدم در اجرای این طرح گذاشت.

سپس آرش صلح جویی، مدیرعامل شرکت کهکشان مشاور و مدیر پروژه اکتیو دایرکتوری، مدعوین همایش را با جزئیات بیشتری از این سرویس زیر ساختی آشنا کرد.

صلح جویی با اشاره به این که بیش از یک دهه است که این سرویس زیر ساختی در تمام دنیا در حال اجرا است، در معرفی این سرویس عنوان کرد: در پیاده سازی طرح استفاده از ویندوز ۲۰۰۸ سرور استفاده شده که بلندمدت نگری طرح را نشان می‌دهد. ضمن آنکه سرویس‌هایی که در بستر اکتیودایرکتوری فعال خواهند شد سبب تغییراتی در دیدگاه های مدیریتی و همچنین تغییر در عرصه کسب و کار بانکی خواهد شد.

وی اضافه کرد که با فراهم شدن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این پروژه و همچنین در اختیار داشتن متخصصان مجرب داخلی و تکیه بر دانش داخلی و منابع معتبر خارجی این پروژه در کشور نصب و راه اندازی شد.

در ادامه این همایش مهرداد آرمان، مدیر بخش طراحی این پروژه، ضمن صحبت درباره طراحی بانک و تطابق آن با زیر ساخت‌های کنونی کشور، نمونه اجرا شده در تهران را برای حضار توضیح داد .

همچنین محمد حسن نامجو در خصوص سرویس‌های مدیریتی-نظارتی مایکروسافت و نیما حسینی در خصوص استانداردهای مدیریت اطلاعات و سرویس دسک به ایراد سخن پرداختند.

در بخش دیگری از همایش ،جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد و در آن شرکت کنندگان در این همایش سوالات و مشکلات خود را درباره این موضوع مطرح کردند.

گفتنی است که در این همایش علاوه بر علیرضا لکزایی معاون توسعه و برنامه ریزی بانک ملت و سایر مدیران بانکی، متخصصان انفورماتیک شعب و سرپرستی‌های بانک ملت و همچنین مدیران و مسئولان آی تی برخی ادارات دولتی همچون بانک پارسیان و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز حضور داشتند.
کد مطلب: 18611
نام شما
آدرس ايميل شما


پدرام
feedback
United States
پس سیستم عامل ملی کو یعنی واقعا لازم نیست اینجورجاها؟
نظر شما در باره طرح رجیستری موبایل چیست؟
طرح کاملا موفق بود
تا حدودی به نتیجه رسید
طرح کاملا شکست خورد
بنظرم طرح مبهمی است