۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۳

دام‌هاي هكرها در فيس‌بوك

ایتنا - مدتی در فیس‌بوک کاربران به طور مرتب به لینکی دعوت می‌شدند با عنوان ذیل که کاربران را تشویق می‌کرد به اینکه بر روی آن کلیک کرده تا بفهمند چه کسانی پروفایل فیس‌بوک‌شان را مشاهده می‌کنند.
دام‌هاي هكرها در فيس‌بوك


How to see who has viewed your profile با کلیک روی این لینک، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در ادامه اجازه دسترسی بیشتری به پروفایل‌تان را به دیگر کاربران می‌دهيد.

به گزارش ایتنا به نقل از فناوران اطلاعات،فقط در ساعات اولیه چیزی بیش از ۶۰ هزار نفر روی این لینک کلیک کردند و آلوده شدند.

این یك پیام وسوسه‌ برانگیز برای افرادي است که دوست دارند، بدانند چه کسانی به آنها توجه کرده‌اند.

در حالی که در ماه جولای سال میلادی گذشته، فیس‌بوک رسماً اعلام کرده بود که هیچ راهی نیست که شخص دیگری بتواند بفهمد چه كسي به پروفایلش سر زده است.

ضمن اینکه هرگونه دسترسی به این اطلاعات را ممنوع کرده و کسی هم نمی‌تواند اپلیکیشنی بسازد که این کار را انجام بدهد .

بیشتر نفوذهای امنیتی از راه مهندسی اجتماعی یا Social engineering رخ می‌دهند.

نفوذگرها دنبال چیزهایی می‌گردند که ممکن است براي شما جذاب باشد.

مثلاً اعلام مي‌كنند با کلیک روی این لینک می‌توان یك عکس خصوصی جالب دید یا به پسورد يك دوست دسترسی پیدا کرد. به محض کلیک روی لینک مورد نظر شما یک قربانی سرقت اطلاعات خواهید بود .

به نقل از ديسپچ، در روزهاي اخير ايميل‌ها و پيام‌هاي متعددي براي كاربران فيس‌بوك ارسال شده و در آنها ادعا شده كه كاربران براي مشاهده تازه‌ترين عکس‌ها و ويديوهاي مرگ بن‌لادن بايد بر روي لينك‌هاي ارسالي كليك كنند.

اما نتيجه اين كار آلوده شدن رايانه‌هاي كاربران به كرم و ويروس خواهد بود .

به گزارش FBI، كرم‌ها و ويروس‌هاي خطرناك خود را در درون اين عكس‌ها و ويديوها مخفي كرده و پس از آلوده‌كردن هر رايانه خود را براي ديگر كاربران هم ارسال مي‌كنند .

FBI به كاربران فيس‌بوك هشدار داده كه فايل‌هاي ضميمه مشكوك كه از طرف افراد ناشناس ارسال شده را باز نكنند تا هيچ كرم و ويروسي به رايانه آنها منتقل نشود.

يكي از متداول‌ترين روش‌هاي مورد استفاده هكرها در روزهاي اخير ارسال پيامي است كه ظاهراً از طرف BBC ارسال شده است. عنوان اين پيام اين است : ويديوي زنده از كشته شدن اسامه بن‌لادن.

در صورت كليك كردن بر روي اين ويديو كاربر به صفحه ديگري هدايت مي‌شود كه شباهت زيادي به صفحات سايت فيس‌بوك دارد.

سپس از كاربر خواسته مي‌شود تا كدي را براي تاييد وارد كند. در اين صورت يك لينك جعلي مربوط به بي‌بي‌سي بر روي حساب كاربري فرد در فيس بوك ارسال مي‌شود.
کد مطلب: 18605
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام