کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی کارشناسان امنیتی از تصمیم جدید آیکان

4 تير 1390 ساعت 11:01

ایتنا – تصمیم اخیر آیکان مبنی بر رفع محدودیت در پسوند دامنه‌های اینترنتی، واکنش‌های مختلفی به دنبال داشته است.


آیکان، سازمان تخصیص‌دهنده نام‌ها و شماره‌های اینترنتی، چندی پیش به حذف محدودیت‌های موجود در ایجاد آدرس‌های اینترنتی رای داد و اضافه شدن پسوندهای جدید برای سایت‌ها را تصویب نمود.

به گزارش ایتنا به نقل از Help Net Security، این تصمیم که از آن به عنوان «هیجان‌انگیزترین تغییر در اینترنت در چهار دهه اخیر» یاد می‌شود، همانطور که انتظار می‌رفت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و محافل کارشناسی داشته و صاحبنظران در حال بررسی پیامدهای مثبت و منفی این قانون هستند.

عده‌ای با نظام جدید آدرس‌دهی در اینترنت که قرار است از ۱۲ ژانویه سال ۲۱۱۲ (۲۲ دی ۱۳۹۰) به جریان افتد، موافق هستند و آن را عاملی برای ترویج استفاده از اینترنت و حذف قوانین دست و پاگیر در این حوزه می‌دانند.

برخی نیز معتقدند این موضوع به تشدید مشکلات امنیتی منجر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، احتمال رواج گسترده حملات فیشینگ، از جمله مسائلی است که از هم اکنون نگرانی کارشناسان را برانگیخته است.

فیشینگ روشی برای سرقت و دستیابی به اطلاعات حساس افراد مانند نام کاربری، کلمه عبور و اطلاعات کارت‌های اعتباری است که این کار به وسیله جا زدن سایتی به عنوان یک سایت معتبر صورت می‌پذیرد.

به عنوان مثال ممکن است در آینده، کاربرانی که با بانک خود مراودات الکترونیکی دارند، ایمیل‌هایی به صورت yourbank.bank دریافت نمایند.

از آنجا که در سیستم جدید، راه‌اندازی آدرس‌هایی همچون Citi.bank، good.food و learnto.salsa عملی خواهد بود، تشخیص اصالت و واقعی بودن ایمیلی که کاربران دریافت کرده‌اند، دشوار به نظر می‌رسد.

کارشناسان با توجه به هزینه بالای ثبت آدرس‌های ویژه برای شرکت‌ها، می‌گویند شاید شرکت‌های رده اول اینترنتی و غول‌های نرم‌افزاری بتوانند به راحتی این هزینه‌ها را پرداخت نمایند ولی شرایط در مورد شرکت‌های متوسط و کوچک، متفاوت خواهد بود.

همین امر دست بزهکاران سایبری را برای تقلید از آدرس‌های اینترنتی و شیوع حملات فیشینگ بازتر می‌کند.

به گزارش ایتنا، درخواست برای این پسوندها ۱۸۵ هزار دلار هزینه دارد و شرکت‌ها باید ثابت کنند برای نامی که قصد خرید آن را دارند، از حق مشروع و معتبری برخوردار هستند.

به نظر می‌رسد در آینده اخبار و تحلیل‌های بیشتری در خصوص تصمیم جنجالی آیکان به گوش خواهد رسید.


کد مطلب: 18574

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18574/نگرانی-کارشناسان-امنیتی-تصمیم-جدید-آیکان

ايتنا
  https://www.itna.ir