کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگراني از افزايش حملات هكرها به مؤسسات بين‌المللي

خبرگزاری فارس , 25 خرداد 1390 ساعت 13:41

ایتنا - محققان و کار‌شناسان امنیتی از روند رو به رشد هک شدن موسسات بزرگ بین المللی و سرورهای وابسته به نهادهای حساس دولتی اظهار نگرانی کرده‌اند.




به گزارش ایتنا به نقل از فارس، ظرف چند هفته اخیر، صندوق بین المللی پول، مجلس سنا و وزارت دفاع آمریکا و ده‌ها شرکت بزرگ و کوچک صنعتی و فناوری هدف حملات گسترده و حساب شده هکر‌ها و ویروس نویسان قرار گرفته‌اند و همین مساله نشان می‌دهد این افراد برای موفقیت در این اقدامات خرابکارانه تا چه حد وارد و متبحر شده‌اند.


بر طبق گزارش IronKey امروزه حملات پیشینگ به یکی از مهم‌ترین روش‌های مورد استفاده هکر‌ها برای دسترسی به اطلاعات اولیه مورد نیاز برای برنامه ریزی حملات هکری بزرگ مبدل شده و در صورتی که عموم کاربران آموزش‌های اولیه را در این زیمنه دریافت نکنند نمی‌توان جلوی رشد این پدیده خطرناک را گرفت.


باید توجه داشت که هکر‌ها دیگر صرفاً به دنبال سرقت کلمات عبور نیستند و صرفاً با نصب انواع بدافزارهای جاسوس می‌توانند اطلاعات مورد نظرشان را بدون دردسر سرقت کرده و با افزایش اطلاعات در مورد سرور‌ها و شبکه‌ای که قصد حمله به آن را دارند، برنامه ریزی مناسب را در این زمینه انجام دهند.


عدم باز کردن ایمیل‌های نا‌شناس و مشکوک که حاوی لینک و ضمائم مشکوک هستند مهم‌ترین روش برای مقابله با حملات پیشینگ است.


کد مطلب: 18479

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18479/نگراني-افزايش-حملات-هكرها-مؤسسات-بين-المللي

ايتنا
  https://www.itna.ir