۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۳۴
بيانيه دوم نظام صنفي

مجلس موضوع ادغام را تعليق كند

ايتنا - تعویق درخواستی اکثریت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به لحاظ ایجاد فرصت کافی جهت بررسی کارشناسی موضوع، اقدامی موجه می‌باشد و طبعا مورد حمایت هزاران عضو فعال این سازمان نیز خواهد بود.
مجلس موضوع ادغام را تعليق كند


ایتنا - در پي طرح موضوع ادغام وزارت ارتباطات در دو وزارتهانه ديگر، سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور دومين بيانيه خود را صادر كرد.

به گزارش ایتنا متن اين بيانيه به شرح زير است:

نظر به اینکه شورای محترم نگهبان بر اساس ایراد شکلی وارده، طرح ادغام سه وزارتخانه در قالب ایجاد وزارت امور زیربنایی را به مجلس شورای اسلامی عودت داده است و از سوی دیگر اکثریت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با امضاي یادداشتی خواهان به تعویق افتادن بحث ادغام شده‌اند، پیرو اطلاعیه قبلی مورخ ۱۷/۳/۹۰ این سازمان، مراتب زیر به استحضار می‌رسد:

۱- این سازمان ضمن تاکید بر صحت کلی رویکرد مجلس شورای اسلامی در فرآیند ادغام‌ها و ضرورت اجرای قانون و تقلیل تعداد وزارتخانه‌ها به ۱۷ دستگاه، کماکان اعتقاد دارد که تحقق اثربخشی این رویکرد مستلزم انجام برخی اقدامات پیش‌نیاز از جمله تعیین و ترسیم اهداف و استراتژی مورد نظر، طرح کوچک‌سازی ساختار وزارتخانه‌های موجود بر اساس بهره‌برداری از ظرفیت‌های مغفول قانون اصل ۴۴ و فعال‌سازی فرآیند خصوصی‌سازی واقعی می‌باشد.

۲- با توجه به اینکه در محدوده زمانی ناچیز کمتر از بیست و چهار ساعت به تصمیم‌گیری در این خصوص، امکان انجام هر نوع فعالیت کارشناسی مقدور نمی‌باشد، لذا تعویق درخواستی اکثریت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به لحاظ ایجاد فرصت کافی جهت بررسی کارشناسی موضوع، اقدامی موجه می‌باشد و طبعا مورد حمایت هزاران عضو فعال این سازمان نیز خواهد بود.

۳- این سازمان اعتقاد دارد که در سال نخست از اجرای برنامه پنجم توسعه کشور، با توجه به نقش و جایگاه ترسیم شده فرابخشی برای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، هرگونه اصلاحات ساختاری که پشتوانه کارشناسی کافی نداشته باشد می‌تواند اهداف برنامه‌ای را به شدت تحت تاثیر منفی خود قرار دهد. لذا به لحاظ اهمیت فاوا در اداره و توسعه کشور، صرف‌نظر از دیدگاه های متفاوت صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی این حوزه، هرگونه اقدامی که باعث تاخیر در انجام فعالیت‌های برنامه‌ای گردد غیرقابل جبران خواهد بود.

بدیهی است این سازمان آمادگی مشارکت فعال در ارائه طرح تحول سازمانی در حوزه فاوا را داشته و می‌تواند در این زمینه همکاری‌های لازم را بنماید.

کد مطلب: 18453
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام