۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۰

ممنوعیت نام بردن از فیس‌بوک و توئیتر در تلویزیون فرانسه

ایتنا - به زبان دیگر می‌توان گفت که رسانه‌های فرانسوی قادر به جذب کاربران و بیننده‌ها با ترغیب آن‌ها به عضویت در صفحه فیس‌بوک و یا توئیتر خود نیستند.
ممنوعیت نام بردن از فیس‌بوک و توئیتر در تلویزیون فرانسه

به گزارش ایتنا به نقل از فارنت، داره امور رسانه‌های فرانسه (CSA) نام بردن از فیس‌بوک و تویئتر در شبکه‌های تلویزیونی فرانسه را به جز مواردی که اخباری مستقیم و مربوط به این شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است، ممنوع اعلام کرده است.


به زبان دیگر می‌توان گفت که رسانه‌های فرانسوی قادر به جذب کاربران و بیننده‌ها با ترغیب آن‌ها به عضویت در صفحه فیس‌بوک و یا توئیتر خود نیستند و به طور مثال نمی‌توانند در برنامه‌ها خود از الفاظ و یا عباراتی نظیر اینکه «ما را در فیس‌بوک لایک کنید» و یا «ما را در توئیتر دنبال کنید» که در رسانه‌های آمریکایی عرف است، استفاده کنند.


این شبکه‌های فرانسوی اکنون و برای این منظور از عبارت «ما را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید» و بدون نام بردن از شبکه اجتماعی خاصی استفاده می‌کنند.


این قانون در ۲۷‌ام مارس به تصویب رسیده است. اما فکر پشت سر این قانون بر مبنای چه چیزی بوده است؟


ظاهرا بنا بر عقیده قانونگذاران نام بردن از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر بر خلاف قانون سال ۱۹۹۲ این اداره است که تبلیغات زیرکانه و یا پنهانی را منع کرده است و این قانونگذاران تشویق بینندگان به دیدن محتویات و محصولات در جایی سایر از این شبکه را تبلیغات پنهانی برای این شبکه‌های اجتماعی تعبیر کرده‌اند.


کریستین کلی سخنگوی این اداره در توجیه بیشتر ماجرا می‌گوید: به نوعی احتمال انحراف در رقابت بازار در این امر وجود دارد و در این موضوع به نوعی ارجحیت بر فیس‌بوک وجود دارد که میلیارد‌ها دلار ارزش دارد و این در حالیست که بسیاری دیگر از سایر شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که برای شناخته شدن دست و پا می‌زنند.


اما از سوی دیگر برخی تصویب این قانون‌ها را دشمنی دیرینه فرانسوی‌ها با آنگلوساکسون‌ها توصیف کرده و این قانون را نماد آن در فرانسه می‌دانند که مخالفان این عقیده به تاریخ تصویب قانون اصلی در حداقل ده سال پیش از شروع بکار شبکه‌های اجتماعی برای رد آن اشاره دارند.
کد مطلب: 18385
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام