۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۰

مخالفت وزارت صنايع با ادغام ICT در امور زيربنايي

ايتنا - در صورتي كه وزارت ICT با وزارت امور زيربنايي ادغام شود، دسترسي به اهداف فوق بسيار دشوار شده و شايد اين اهداف در برنامه پنجم محقق نشوند.


رئيس مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت صنايع و معادن گفت: ادغام وزارت ICT در وزارت امور زيربنايي، دسترسي به اهداف تعيين شده در برنامه پنجم توسعه در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات را دشوار مي‌كند.

محمود ليايي در گفت‌وگو با ايسنا توضيح داد: در برنامه پنجم توسعه هدف‌گذاري شده كه دو درصد از توليد ناخالص كشور مربوط به حوزه فناوري اطلاعات باشد. همچنين قرار شده سهم فناوري اطلاعات از صادرات كشور به حدود ۱.۵ درصد برسد و از سوي ديگر برنامه‌ريزي شده كه ۶۰ درصد از تجهيزات مرتبط با امنيت ارتباطات توليد داخلي شوند.

وي افزود: در صورتي كه وزارت ICT با وزارت امور زيربنايي ادغام شود، دسترسي به اهداف فوق بسيار دشوار شده و شايد اين اهداف در برنامه پنجم محقق نشوند.

او با اشاره به مخالفت وزارت صنايع و معادن با ادغام وزارت ICT در وزارت امور زيربنايي تاكيد كرد: وزارت صنايع و معادن در حوزه‌هاي مختلف فناوري اطلاعات و ارتباطات با وزارت ICT همكاري نزديكي داشته و اين همكاري به ويژه در كارگروه فاوا (فناوري اطلاعات و ارتباطات) گسترده است.

ليايي خاطرنشان كرد: دسترسي به اهدافي مانند دولت الكترونيك، توسعه‌ي صادرات فناوري اطلاعات، توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي، توسعه صنعت IT و همچنين ارتقاي امنيت ارتباطات با ادغام وزارت ICT در وزارت امور زيربنايي خدشه‌دار مي‌شود.

چند روز پيش نمايندگان مجلس به ادغام وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات با وزارت امور زيربنايي كه خود شامل وزارتخانه‌هاي راه و مسكن است، راي دادند.

کد مطلب: 18372
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر رجائی زاده
feedback
United Kingdom
دست وزارت صنایع درد نکنه.
باید مخالفت بشه چون ارتباطات به امور زیر بنایی مربوط نمی شود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام