۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۲
سازمان بهداشت جهانی:

ابتلا به سرطان در استفاده از دستگاه‌های همراه

ایتنا - سازمان بهداشت جهانی در هشدار جدید خود از امکان ابتلا به سرطان با استفاده زیاد از دستگاه‌های موبایل خبر داد،
ابتلا به سرطان در استفاده از دستگاه‌های همراه


سازمان جهانی بهداشت در گزارشی هشدار داد که استفاده زیاد از تلفن‌های همراه و دستگاه‌های بی‌سیم خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، آژانس بین المللی «تحقیقات درباره سرطان» (IARC) وابسته به سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد که تلفن‌های همراه و در کل، میدان‌های الکترومغناطیسی بسامدهای رادیویی (بی‌سیم) در طبقه بندی «۲B» قرار دارند.

طبقه بندی سطح ۲B به معنی «خطر ممکن سرطانزایی بر روی انسان» است بنابراین سرطانزایی «ممکن» است اما هنوز «متحمل» نشده است. هرچند تاکنون هیچ ارتباط روشنی میان ابتلا به سرطان و امواج رادیویی الکترومغناطیسی پیدا نشده است. باوجود این تاکنون تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است که همگی تایید کرده‌اند امواج الکترومغناطیسی بسامدهای رادیویی که از دستگاه‌های موبایل منتشر می‌شوند می‌توانند جذب بدن شوند.

کریستفر وایلد، مدیر IARC در این خصوص گفت: وقتی تحقیقات زیادی در این مورد انجام می‌شود بسیار مهم است که اندازه‌های واقع بینانه را برای کاهش اثرات این پرتو‌ها در نظر بگیریم و برای مثال از دستگاه‌های هندزفری و یا ارسال پیامهای متنی استفاده کنیم. «

سال گذشته، IARC تحقیقاتی را با عنوان» اینترفن «انجام داد. نتایج این تحقیقات نشان داد که انجام تماس تلفنی به مدت بیش از نیمساعت در روز در دوره زمانی بیش از ۱۰ سال می‌تواند خطر توسعه تومور مغزی» گلیوما «را در کاربر به میزان ۴۰ درصد افزایش دهد.

بیش از ۸ روز قبل، گروهی متشکل از ۳۱ دانشمند از ۱۴ کشور، اطلاعات گزارش» اینترفن «و سایر مطالعات انجام شده در این زمینه از جمله یک گزارش سوئدی که افزایش خطر تومور مغزی در کاربران موبایل را نشان می‌داد، بازنگری کردند.

نتایج این بازنگری‌ها حاکی از آن است که مدارک» محدوی «وجود دارد که تایید کنند تلفن‌های بی‌سیم با سرطان مغز ارتباط دارند.

براساس گزارش تلگراف، این بدان معنی است که ارتباط میان سرطان و تلفن‌های همراه به جای اینکه یک ارتباط» علت و معلول «باشد می‌تواند یک مورد» تصادفی «باشد.

همچنین در مورد ارتباط استفاده از دستگاه‌های موبایل با انواع دیگر سرطان دلایل ناکافی به دست نیامده است.

به این ترتیب، IARC میدان‌های الکترومغناطیس بسامدهای رادیویی را در طبقه بندی» امکان سرطان زایی «و در کنار آفت کش DDT، کلروفرم، قهوه و سرب قرار داده است.
کد مطلب: 18310
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام