۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۳

بویایی‌ام را بگیر اما لپ‌تاپم را نَه!

ایتنا - مطالعه جدید یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد ۵۳ درصد از جوانان حاضرند قدرت بویایی خود را در مقابل در اختیار داشتن همیشگی تلفن همراه و لپ تاپ از دست بدهند.
بویایی‌ام را بگیر اما لپ‌تاپم را نَه!


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت McCann بر روی گروهی هفت هزار نفری از جوانان ۱۶ تا ۳۰ ساله در چندین کشور مختلف جهان تحقیقاتی انجام داده تا عواملی که می‌تواند در این افراد انگیزه انجام فعالیت‌های مختلف ایجاد کند را شناسایی و تعیین کند.

یکی از جالب توجه‌ترین نتایج تحقیق انجام شده این است که بیش از ۵۳ درصد از افراد ۱۶ تا ۲۲ ساله ترجیح می‌دهند حس بویایی خود را از دست بدهند اما تلفن‌های همراه یا لپ تاپ‌هایشان را برای همیشه حفظ کنند.

محققان با ارائه لیستی از اشیا و عوامل مختلف از قبیل لوازم آرایشی، خودرو، پاسپورت، تلفن همراه، لپ تاپ و حس بویایی از داوطلبان سوال کردند در صورتی که تنها امکان حفظ دو گزینه از این لیست را داشته باشند، آن دو گزینه چه خواهد بود؟

بر اساس گزارش تایم، پاسخ‌ها نشان می‌دهند در حدود ۵۳ درصد از افراد ۱۶ تا ۲۲ ساله و ۴۸ درصد از افراد ۲۳ تا ۳۰ ساله حاضرند قدرت بویایی خود را از دست بدهند در صورتی که بتوانند یکی از گزینه‌های مرتبط با تکنولوژی، به ویژه تلفن همراه و لپ تاپ را حفظ کنند.

آماری که نشان‌دهنده شدت گرفتن درجه ارزش ابزارهای الکترونیکی ارتباطاتی در برابر توانایی‌های طبیعی انسانی است.
کد مطلب: 18287
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام