۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۹
براي نخستين بار

رييس قوه قضاييه صاحب امضاي الكترونيكي شد

ايتنا - از مزایای امضای الکترونیکی ایجاد هویت برای افراد حقیقی و حقوقی در فضای مجازی است.
رييس قوه قضاييه صاحب امضاي الكترونيكي شد



رئیس قوه قضائیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه یکصدمین سال سازمان ثبت احوال کشور و همزمان با آغاز طرح صدور امضای الکترونیکی صاحب امضای الکترونیکی شد.

به گزارش ایتنا از مهر، صبح دوشنبه در همایش یکصدمین سال ثبت اسناد کشور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصد ساله سازمان ثبت اسناد صاحب امضای الکترونیکی شد.

براساس این گزارش، از امروز گواهی امضای الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی صادر می شود.
از مزایای امضای الکترونیکی ایجاد هویت برای افراد حقیقی و حقوقی در فضای مجازی است.


۷ هزار دفتر اسناد رسمی آماده ارائه امضای الکترونیکی به متقاضيان
همچنين معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی اعلام کرد: پس از اتمام ایجاد زیرساخت‌های طرح امضای الکترونیکي، طی مراسمی از امضای الکترونیکی بهره‌برداری شد و از این پس تمام دفاتر اسناد رسمی آماده ارائه امضای الکترونیکی به متقاضیان هستند.

محمدصادق مفتح با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مورد پیگیری در وزارت بازرگانی، حرکت به سمت توسعه تجارت الکترونیکی است، گفت: مسلما توسعه تجارت الکترونیکی در گرو توسعه دولت الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیکی در گرو اعطای هویت الکترونیکی به افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به این منظور باید شرایطی فراهم می‌شد تا افراد در فضای مجازی بتوانند هویت خود را مورد تایید قرار دهند، افزود: در این راستا وزارت بازرگانی از سال گذشته بحث ایجاد امضای الکترونیکی را در دستور کار قرار داد و پس از آماده‌سازی زیر‌ساخت‌ها‌، دفاتر اسناد رسمی را به عنوان پیشخوان اجرای این طرح انتخاب کرد.

به گفته معاون وزیر بازرگانی، عملیات اجرایی این طرح آبان ماه سال گذشته کلید خورده بود و ديروز طی مراسمی با حضور ريیس قوه قضايیه به بهره‌برداری رسید.

وی‌ نقطه پایان ایجاد زیرساخت‌های امضای الکترونیکی را نقطه آغاز ارائه هزاران خدمت جدید به مردم در قالب امضای الکترونیکي دانست و افزود: از این پس حدود ۷ هزار واحد از دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور آماده ارائه امضای الکترونیکی به متقاضیان هستند.

کد مطلب: 18279
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام