۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۹

سرقت اطلاعات محرمانه نظامی کاخ سفید

ایتنا - افشای این اطلاعات از سوی هکر‌ها می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به مخاطره بیندازد و این‌‌ همان مساله‌ای است که موجب نگرانی جدی کاخ سفید شده است.
سرقت اطلاعات محرمانه نظامی کاخ سفید

به دنبال حمله هکری گسترده و بی‌سابقه به شرکت لاکهید مارتین، ده‌ها نهاد و موسسه دولتی و خصوصی در این کشور برای کمک به این شرکت بسیج شدند.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، لاکهید مارتین یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران پنتاگون و ارتش آمریکا به شمار رفته و از بسیاری از اسرار نظامی آن مطلع است.

از جمله این اطلاعات می‌توان به اسرار مربوط به هواپیماهای جنگنده اف -۲۲ و اطلاعات برخی زیردریایی‌های جدید اشاره کرد.

افشای این اطلاعات از سوی هکر‌ها می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به مخاطره بیندازد و این‌‌ همان مساله‌ای است که موجب نگرانی جدی کاخ سفید شده است.

وزارت امنیت داخلی امریکا با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرده که از تاثیرات مخرب این حمله هکری آگاه است و با همکاری وزارت دفاع تلاش می‌کند شدت و وسعت آن و اطلاعات سرقت شده را تجزیه و تحلیل کند تا از خسارات بیشتر جلوگیری کند.

این وزارتخانه همچنین توصیه‌هایی به منظور جلوگیری از وقوع خطرات بیشتر ارائه کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا هم با هدف کاهش تاثیرات روانی این حمله گفته است: تاثیر این حمله بر روی ارتش آمریکا حداقلی است و ما انتظار هیچ تاثیر منفی نداریم.

این در حالی است که کار‌شناسان مستقل پیامدهای این نفوذ هکری را بر روی نظام دفاعی امریکا فاجعه بار دانسته‌اند.

این حمله تا بدان حد مهم بوده که حتی اوباما رییس جمهور آمریکا نیز شخصاً در مساله دخالت کرده و ضمن دریافت گزارشی در مورد آن دستوراتی را برای پیگیری مساله صادر کرده است.

در همین حال مدیران لاکهید مارتین از تصمیم خود برای افزایش کامل نظام امنیتی شبکه رایانه‌ای خود خبر داده‌اند.
کد مطلب: 18265
نام شما
آدرس ايميل شما