۳
۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۲

ارائه اینترنت پرسرعت در موبایل

ایتنا - یکی از خواسته‌های ایرانی‌ها مخصوصا جوانان این است که با راه‌اندازی اپراتور سوم ارائه دهنده خدمات نسل ۳ حداقل اینترنتی بدون محدودیت با سرعت حداقل ۵۱۲ کیلوبایت را داشته باشند.
ارائه اینترنت پرسرعت در موبایل


قرار است شبکه‌های نسل سوم تلفن‌ همراه با فن‌آوری‌ انتقال دیتا و صوت، به‌صورت هم‌زمان به زودی در ایران راه‌اندازی شود.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، نسل سوم خدمات ارتباطی تلفن‌های همراه که به ۳G معروفند با ارائه راهکارهای ساده و جذاب برای برقراری ارتباطات توانسته‌اند جایگاه خودشان را در بین سایر نسل‌های گذشته بارز‌تر کنند.
چراکه بعد مکانی و زمانی با استفاده از چنین تکنولوژی چندان مورد توجه نیست و خدماتی بر بستر آن‌ها ارائه می‌شود که مبتنی بر IP و پهنای باند بالا است.

استانداردهایی که برروی شبکه‌ها با چنین تکنولوژی تعریف می‌شود به گونه‌ای است که خدمات اینترنت و ارتباطات آنلاین را به صورت سیار برای تلفن‌های همراه به ارمغان می‌آورد تا کاربر در هر لحظه و در هر مکانی که اراده کرد بتواند به اینترنت دسترسی داشته باشد.

برای شفاف شدن این نوع ارتباطات می‌توان به امواج رادیویی، مادون قرمز و یا مایکروویو اشاره کرد که توسط اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات در محیط با فرکانس‌های متفاوت بسته به نوع خدمات پخش می‌شوند و توسط آنتن‌های گیرنده ثابت قابل جذب هستند که یک نمونه از این موضوع در خدمات وایمکس است که در ارتباطات بی‌سیم کاربرد دارد.

تنها تفاوت در شیوه ارتباطات نسل سوم تلن‌های همراه به همراه داشتن آنتنی چند جهته است که بتواند در هنگام نقل مکان بتواند امواج را جذب کند.

البته باید دانست که در ارتباطات رادیویی سیار حجم و نرخ انتقال داده‌ها و اطلاعات نسبت به ارتباطات رادیویی ثابت به میزانی کمتر است.
زیرا تغییر فاصله نسبت به مبدأ ارسالی در هر لحظه موجب تأخیر زمانی در جست‌وجوی مجدد امواج و مسیر ارسالی می‌شود.

اما باید دانست که سرعت چندین برابری آن نسبت به شبکه‌های نسل ۲ و ۲. ۵ و یا GSM و GPRS در انتقال اطلاعات از مزیت‌هایی است که این تکنولوژی را در دنیا برجسته ساخته است.

ویژگی عمده شبکه‌های نسل سوم که در ارائه خدماتی همچون صوت، تصویر، دیتا و سرویس‌های چند رسانه‌یی است، عموما با استانداردهایی سنجیده می‌شود که آن استاندارد‌ها بر اساس فن‌آوری‌های موجود در حوزه ارتباطات نامگذاری شده‌اند، که عموما ۲ نوع استانداردهایی که در دنیا و مخصوصا کشورهای توسعه‌یافته در حال استفاده است، CDMA۲۰۰۰ و W-CDMA هستند.

W-CDMA معمولا در نوع ارتباط خود با شبکه‌های ارائه‌دهنده خدمات انعطاف‌پذیر است و خود را با انواع امواج دکل‌های زمین و ماهواره‌ها وفق می‌دهد.

نرخ انتقال اطلاعات را در قبال شبکه‌های سلولی و GPRS با رفع اثر جذبی موج در محیط تا میزان قابل توجهی ارتقاء داده است .

باید دانست که از این فن‌آوری بیشتر در کشورهای اروپایی استفاده می‌شود.

این در حالی است که CDMA۲۰۰۰ به دلیل تطابق بیشتر با شبکه‌های نسل گذشته در کشور آمریکا کاربرد دارد و ظرفیت‌های صوت و دیتا را به موازات یکدیگر بالا می‌برد و حداقل سرعت بالای ۱۰ مگابایت بر ثانیه را قابل پشتیبانی هستند.

یکی از خواسته‌های ایرانی‌ها مخصوصا جوانان این است که با راه‌اندازی اپراتور سوم ارائه دهنده خدمات نسل ۳ حداقل اینترنتی بدون محدودیت با سرعت حداقل ۵۱۲ کیلوبایت را داشته باشند.
زیرا همین میزان با شرایط حال حاضر اینترنت داخلی، اگر محقق شود، یک غنیمت در راستای حرکت به سمت دولت الکترونیکی محسوب خواهد شد.
کد مطلب: 18257
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد!
امیر رجائی زاده
feedback
United Kingdom
بله همه می خواهند ولی
در ایران امکان نداره.
feedback
تمام این حرفها از لحاظ قانونی غیرقانونی !چون 128بیشتر نداریم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام