۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۴

گوگل و هشدار تازه به دليل تبليغات غيرمجاز دارويي

ایتنا - به تازگی مشخص شده که نهادهای رگولاتوری و گروه‌های ناظر صنعتی بار‌ها به گوگل به خاطر نمایش آگهی‌های تبلیغاتی قلابی و غیرمجاز دارویی هشدار داده‌اند.
گوگل و هشدار تازه به دليل تبليغات غيرمجاز دارويي


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، گوگل با پذیرش تبلیغات دارویی مربوط به داروهای تقلبی یا تایید نشده و نمایش آن‌ها بار‌ها قوانین فدرال را نقض کرده و محکوم شده بود، اما خبر این تخلفات به دلایل نامعلومی تاکنون رسانه‌ای نشده بود.

در آخرین مورد از این تخلفات گوگل به دنبال نمایش تبلیغات غیرمجاز دارویی از سوی وزارت دادگستری آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار جریمه شد. این وزارتخانه کماکان در حال تحقیق در این زمینه است.

جالب آنکه کاخ سفید هم در این زمینه حساس شده و چند کاراگاه فدرال را مامور کرده تا مشخص کنند آیا گوگل به طور عمده این تبلیغات غیرمجاز را پذیرفته یا از غیرقانونی بودن نمایش این تبلیغات اطلاع نداشته است.

البته شکی وجود ندارد که گوگل در هر حال به علت این تخلف و قانون شکنی محکوم خواهد شد، اما میزان جریمه تعیین شده برای آن متفاوت خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از داروهای تبلیغ شده در گوگل تاریخ مصرف گذشته بوده و برخی از آن‌ها هم به تایید مراکز مجاز دارویی نرسیده بودند.

فروش بدون نسخه دارو و همین طور تبلیغ داروهای اعتیادآور و حتی کشنده از جمله دیگر تخفات گوگل است. این شرکت هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده است.
کد مطلب: 18168
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام