کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارتش جرار چین مراقب وبلاگ‌نویس‌هاست

1 خرداد 1390 ساعت 10:49

ایتنا – دولت چین برای ترویج افکار حزب حاکم و کنترل وبلاگ‌نویس‌ها، به استفاده از پلیس اینترنتی روی آورده است.




مشهور است که چین از سال‌ها پیش دارای واحدی به نام «پلیس اینترنت» بوده که وظیفه نظارت و کنترل فضای وب را برعهده داشته، اما در حال حاضر و با توجه به رشد روزافزون استفاده از اینترنت بین شهروندان این کشور، اکنون از پدیده «ارتش اینترنت» سخن به میان آمده است.

این قضیه یادآور «ارتش ۵۰ سنتی» چینی است که در آن گروهی از صحنه‌سازان دولتی به صورت گروهی، به عنوان مفسران اینترنت برای دولت چین عمل می‌کنند.

نقش اصلی این افراد ارسال نظر مساعد نسبت به سیاست‌های دولت جمهوری خلق چین و هدایت نظر و افکار عمومی، با گذاشتن این نظرات و پیام‌های مختلف در سایت‌هاست.

به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، کشور چین نزدیک به نیم میلیارد کاربر اینترنتی دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ میلیون نفر آنها وبلاگ‌نویس‌اند.

همین رقم بالا برای نگران شدن مقامات پکن کافی است.

بر همین اساس دولت چین برای ترویج افکار حزب حاکم و کنترل وبلاگ‌نویس‌ها، به استفاده از پلیس اینترنتی روی آورده است.

این پلیس در بسیاری از سایت‌های مشهور چین از سینا، سوهو، Tencent و NetEase گرفته تا وب‌سایت متعلق به روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال است.

هرچند تعداد دقیق اعضای این پلس سایبری روشن نیست اما یک وبلاگ‌نویس مستقل چینی می‌گوید: به هر حال تعداد آنها از ده‌ها هزار نفر کمتر نیست.

یک کارشناس دیگر معتقد است اعضای این پلیس از اقشار مختلف جامعه از قبیل کارمندان دون‌پایه، کارگران شرکت‌های عمومی، بازنشته‌ها و حتی زنان خانه‌دار تشکیل شده است.

گفتنی است چین یکی از کشورهای دشمن اینترنت به شمار می‌رود و اینترنت در این کشور با سانسورهای مختلفی همراه است.


کد مطلب: 18152

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18152/ارتش-جرار-چین-مراقب-وبلاگ-نویس-هاست

ايتنا
  https://www.itna.ir