کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات:

افزایش 10برابری ظرفیت اینترنت تا پایان سال

خبرگزاری مهر , 1 خرداد 1390 ساعت 0:33

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت شبکه IP کشور به بیش از ۴۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است، گفت: امیدواریم با تلاش‌های در دست اجرا این ظرفیت تا پایان سال جاری با افزایش ۱۰ برابری به ۴۷۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.



به گزارش ایتنا به نقل از مهر، رضا تقی‌پور شنبه در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیکی با اشاره به شعار «دولت دهم، نخستین دولت الکترونیکی» تأکید کرد: با توجه به اینکه نیازهای ارتباطات صوتی نظیر تلفن ثابت و سیار در کشور برآورده شده و تمام واگذاری‌ها با حداقل هزینه و به صورت به روز انجام می‌شود، دولت دهم تمرکز عمده خود را روی توسعه ظرفیت شبکه IP کشور قرار داده است.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت شبکه IP به بیش از ۴۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است، گفت: امیدواریم با تلاش‌های در دست اجرا، این ظرفیت تا پایان سال جاری با افزایش ۱۰ برابری به ۴۷۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.



وی افزود: راه اندازی و ایجاد شبکه فیبرنوری در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات به منظور تأمین تمامی پهنای باند مورد نیاز ارائه خدمات الکترونیکی از سوی تمامی بخش‌ها از دیگر برنامه‌های تدوین شده در برنامه پنجم توسعه کشور محسوب می‌شود.



تقی‌پور ادامه داد: دولت آمادگی دارد تا الزام ایجاد روابط الکترونیکی را به دستگاه‌ها ابلاغ کند.

بر این اساس مطالعات و کارشناسی‌های اولیه صورت گرفته و این موضوع در دستور کار بسیاری از دستگاه‌های دولتی قرار دارد.


کد مطلب: 18151

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18151/افزایش-10برابری-ظرفیت-اینترنت-پایان-سال

ايتنا
  https://www.itna.ir