۴
۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۲
سخنان معاون مركز توسعه IT وزارت ارشاد در باره

شبكه ملي اطلاعات، اينترنت پاك، و فيلترينگ هوشمند

مثلا در آمریکا اینترنت به‌گونه‌ای پالایش می‌شود که حجم فیلترینگ آن بسیار بالا‌تر از کشور‌هایی مثل ماست، ولی آنها با در اختیار داشتن شبکهٔ ملی اطلاعات‌ موثر‌تر عمل می‌کنند و کسی وجود فیلترینگ را آن گونه که باید، درک نمی‌کند.
شبكه ملي اطلاعات، اينترنت پاك، و فيلترينگ هوشمند

با راه‌اندازی شبکه‌ ملی اطلاعات اگر فیلتر‌ینگی انجام شود، مطمئنا هوشمندانه‌تر و با خطاهای کمتری خواهد بود.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، مهدی صرامی - معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی - در بارهٔ ارتباط اینترنت پاک و شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات یک زیرساخت و بستری است که عملا بسیاری از کشور‌ها، قبل از ما این کار را برای گردش مناسب و امن اطلاعات خودشان انجام داده‌اند و اینترنت پاک هم در قالب این بستر می‌تواند نمود عینی پیدا کند.

وی افزود: نکته مهم این است که اینترنت پاک در فضایی می‌تواند شکل بگیرد که فضای تولید و تبادل اطلاعات بستر امن و کاملی باشد، به‌گونه‌ای که مزیت دسترسی به اطلاعات در خدمت محتواي سالم و به‌طور خاص محتوا داخل باشد، یعنی سرعت بالا و هزینه پایین باید در خدمات محتوا داخلی مشهود باشد.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی گفت: اگر چنین بستری فراهم شود، اینترنت پاک را خواهیم داشت و در عین حال رضایتمندی مردم بالا‌تر می‌رود، زیرا سرعت گردش اطلاعات بالا‌تر رفته است و اگر دراین راستا فیلترینگ هم اعمال شود، هوشمندانه‌تر خواهد بود و با دقت و خطای کمتری فعالیت خواهد کرد.

او افزود: مثلا در ایالت متحده آمریکا شاهدیم که اینترنت به‌گونه‌ای پالایش می‌شود که حجم فیلترینگ آن بسیار بالا‌تر از کشور‌هایی مثل ماست، ولی آن‌ها با در اختیار داشتن شبکهٔ ملی اطلاعات‌ موثر‌تر عمل می‌کنند و کسی وجود فیلترینگ را آن گونه که باید، درک نمی‌کند.

صرامی گفت: به جای این‌که تمام تبادلات بخواهد از روی یک دروازه کشور انجام شود و در راستای آن محدودیت برای آن مسیر نیز بیشتر شود، در حالیکه اکثر سایت‌ها داخل کشور هستند، مدیران سایت هم داخلی‌اند و محتوای آن هم در داخل موجود است، چه لزومی دارد که این اطلاعات از روی یک مسیر با محدودیت به گردش درآید، زیرا هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و عملا موجب افزایش پهنای باند مفید داخل کشور نیز خواهد شد.

او ادامه داد: اما راه‌اندازی یک شبکه داخلی می‌تواند بسیاری از حوزه‌های تولید محتوای داخلی را توانمند کند و در مجموع به نفع تولید‌کنندگان این حوزه و کمک به تولید محتوای دیجیتال داخل کشور می‌شود.

کد مطلب: 18137
نام شما
آدرس ايميل شما


دوست
feedback
United States
چه دروغ اشکاری
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقا ما نخواستیم اینترنت پرسرعتو !
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
فیلترینگ امریکا بیشتر از کشور ماست؟ مگه میشه؟!
نه داداش من شما 100% اشتباه میکنی
شما برو وبگردی کن متوجه میشی حتما
علی
feedback
United States
میشه ایشون لطف کنند و بفرمایند چه چیزی با این حجمی که شما میفرمایید در آمریکا فیلتر میشه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام