کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظارت الکترونیکی بر اپراتورها

سايت خبری ايتنا , 28 ارديبهشت 1390 ساعت 15:59

ایتنا - مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری: نظارت الکترونیکی بر اپراتور‌ها حاکم می‌شود.




مطابق برنامه پنجم توسعه کشور یکی از برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تحقق نظارت و ارائه خدمات الکترونیکی است.

به گزارش ایتنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی، دکتر داداش‌زاده ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: در بخش نظارت، زیربناهای مناسب و توانمند برای این موضوع گذاشته شده و مصوبات خوبی نیز در کمیسیون به تصویب رسیده است.

به گفته وی نظارت آنلاین، تسریع در انجام امور، اطلاع رسانی و سرویس‌دهی بموقع به مشتریان اپرتور‌ها از اهداف الکترونیکی شدن نظارت بر اپراتورهای فعال در کشور است.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری با اشاره به بحث مصوبه شماره ۷۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تصریح کرد: به صراحت در آن مصوبه آمده است، کلیه اپراتورهای ارتباطی باید امکان اتصال به شبکه را برای نظارت بر پارامترهایی که در موافقت نامه قید شده فراهم نمایند.

دکتر داداش‌زاده گفت: برای این موضوع طرح جامع نظارت آنلاین آماده شده که نظارت مالی، حقوقی و فنی را فراهم می‌کند. وی با اشاره به اینکه این پروژه از اردیبهشت ۸۹ آغاز شده است، گفت: مدت زمان اجرای این پروژه سه سال است.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری تصریح کرد: مقدمات اجرای این نظارت بر خط در حوزه ارتباطی به صورت آزمایشی آماده است و شرکت ایرانسل اتصالش بر سیستم نظارت آنلاین فراهم شده است و اپراتور اول مراحل نهائی اتصال به این سیستم را طی می‌کند.

داداش‌زاده افزود: در مرحله اول صرفا «نحوه اتصال و نظارت بر پارامترهای کیفیت سرویس، شبکه و وضعیت مشترکین مدنظر است.
این کار به ما امکان کنترل و نظارت بر پارامترهای کیفیت سرویس و شبکه را به صورت آنلاین ارائه خواهد کرد. به گفته وی در مراحل بعد در مباحث مالی و حقوقی این نظارت را به صورت آنلاین برقرار خواهیم کرد.


کد مطلب: 18123

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18123/نظارت-الکترونیکی-اپراتورها

ايتنا
  https://www.itna.ir