۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۱

ایالت کالیفرنیا علیه فیس‌بوک

ایتنا - مقامات ايالت كاليفرنيا به دنبال وضع قوانين سخت گيرانه بر ضد فيس‌بوك و ديگر سايت‌هاي اجتماعي هستند تا مانع نقض حريم شخصي كاربران توسط آنها شوند.
ایالت کالیفرنیا علیه فیس‌بوک


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، در صورت تایید نهایی این قوانین مدیران سایت‌های یاد شده مجبور به تغییر قوانین فعلی خود در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران و توجه جدی‌تر وبیشتر به این مقوله مهم هستند.

طرح یاد شده در حال حاضر در مجلس ایالتی و محلی این ایالت در حال بررسی است.

بر طبق این قانون کاربران سایت‌های شبکه‌ای باید در زمینه تنظیمات حریم شخصی خود آزادی عمل کامل داشته باشند و به عنوان مثال بتوانند تعیین کنند چه کسانی به حساب‌های کاربریشان دسترسی داشته باشند.

این در حالی است که هم اکنون در اکثر شبکه‌های اجتماعی تنظیمات مربوط به حفظ حریم شخصی بسیار سهل گیرانه و راحت هستند و مدیران سایت‌های شبکه‌ای از اطلاعات کاربران به عنوان ابزار تجارت بهره می‌گیرند و آن‌ها را به سهولت در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهند.

گفته می‌شود فیس بوک عوامل وابسته به خود در کالیفرنیا را به کار گرفته تا به هر نحو ممکن مانع از تصویب این قانون شوند، هر چند در ظاهر مخالفت خود را علنی نکرده است.

در قانون یاد شده نقض هر یک از مواد طرح شده حداقل ۱۰ هزار دلار جریمه در پی خواهد داشت.

همچنین قوانین مربوط به تنظیمات شخصی باید به زبان ساده برای کاربران توضیح داده شوند.

در این قانون به مدیران شبکه‌های اجتماعی دستور داده شده که عضویت افراد زیر ۱۸ سال را نیز به طور خودکار لغو کنند.

هم اکنون اکثر این شبکه‌ها عضویت افراد بالای ۱۳ سال را در شبکه‌های اجتماعی ممکن می‌کنند و در مورد افراد کم سن و سال‌تر هم محدودیتی را در عمل به وجود نمی‌آورند.
کد مطلب: 18115
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام