کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کروم و حفره‌های امنیتی بسیار

خبرگزاری فارس , 26 ارديبهشت 1390 ساعت 12:56

ایتنا - سیستم عامل تحت وب شرکت گوگل موسوم به کروم که به تازگی همراه با مدل‌های خاصی از نت‌بوک روانه بازار شده دارای مشکلات متعدد امنیتی است.






به گزارش ایتنا به نقل از فارس، حفره‌های این سیستم عامل ممکن است منجر به سرقت و پاک شدن اطلاعات و حتی حملات سایبری شوند.


گوگل چند روزی است نوت‌بوک‌های اختصاصی خود که مجهز به سیستم عامل تحت وب کروم هستند را با نام کروم بوک روانه بازار کرده است.


این نوت‌بوک‌ها که با همکاری شرکت‌های ایسر و سامسونگ ساخته شده‌اند مجهز به ۲ گیگابایت RAM بوده و ۱۶ گیگابایت هم حافظه داخلی دارند.


اما ذخیره سازی اطلاعات و دسترسی به برنامه‌ها و خدمات مختلف در آن‌ها با استفاده از سرویس‌های اینترنتی صورت می‌گیرد و ذخیره سازی اطلاعات به طور محلی در این سیستم عامل تداول نخواهد بود.



گوگل مدعی است در نوت بوک‌های کروم بوک از فناوری خاصی برای بلوکه کردن وب سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب مشکوک و مخرب استفاده کرده تا احتمال نفوذ بدافزار‌ها را به حداقل برساند، اما کار‌شناسان در مورد نحوه عملکرد این فناوری‌ها تردیدهایی دارند.


از سوی دیگر اتکای بیش از حد سیستم عامل کروم به سرویس‌های تحت وب باعث ایجاد این نگرانی شده که هرگونه اختلال یا خرابکاری در سرویس‌های یاد شده باعث آلودگی نوت بوک‌های کروم شده و عملکرد آن‌ها را هم مختل کند.


کار‌شناسان کاسپراسکای معتقدند فناوری کلود هنوز دارای مشکلات امنیتی فراوانی است و اتکای صرف به آن از سوی گوگل برای دسترسی به خدمات مختلف مشکل ساز خواهد شد.


کد مطلب: 18079

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18079/کروم-حفره-های-امنیتی-بسیار

ايتنا
  https://www.itna.ir