۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۳

بدهکاری 200 ميليارد تومانی مخابرات به زيرساخت

ایتنا - یک مقام آگاه از بدهی ۲۰۰ میلیاردی مخابرات به زیرساخت خبر داد و گفت: این مبلغ در گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که با پرداخت بخشی از بدهی توسط مخابرات در دوره‌های پیشین، هم‌اکنون مخابرات ۲۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت بدهکار است.
بدهکاری  200 ميليارد تومانی مخابرات به زيرساخت


به گزارش ایتنا به نقل از فارس،این منبع آگاه اظهار داشت: بدهی شرکت مخابرات ایران در شرکت زیرساخت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: مبلغ این بدهی در گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بوده شده که بخشی از آن پرداخت شده و هم‌اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی باقی مانده است.

این مقام مطلع ادامه داد: گویا شرکت زیرساخت در نامه‌ای که در تاریخ ششم اردیبهشت ۹۰ برای مخابرات ارسال کرده، تا تاریخ بیستم اردیبهشت برای تسویه بدهی به این شرکت مهلت داده و اعلام کرده در غیر این صورت، به تدریج ارتباطات مخابرات را قطع می‌کند.

وی افزود: البته شرکت زیرساخت یک شرکت دولتی و حافظ منافع دولت و مردم است و قاعدتاً در وهله نخست اقدام به قطع ارتباط مشترکان نمی‌کند، بلکه ابتدا ارتباطات پهنای باند مخابرات را قطع خواهد کرد که خیلی هم ممکن است لطمه‌ای به مشترکان نزند اما برای مخابرات قابل توجه است.

این مقام آگاه تصریح کرد: اخیرا بازخوردهایی از اخطار قطع ارتباطات مشترکان مخابرات توسط زیرساخت در برخی رسانه‌ها مطرح شده که این برداشت صحیح نیست و قطعاً‌ زیرساخت‌ در این کار بیشترین توجه را به مشترکان خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که به گفته مخابراتی‌ها مبلغ بدهی سال ۸۹ مخابرات به زیرساخت تسویه شده و احتمالا بدهی مورد نظر برای ماه‌های ابتدایی سال ۹۰ و ناچیزاست، گفت: اصلاً هنوز برای ‌ماه‌های فروردین و اردیبهشت صورت حساب صادر نشده و اتفاقاً‌ این بدهی از زمان خصوصی‌سازی مخابرات تا پایان سال ۸۹ و به عبارتی برای سال‌های ۸۹ و ۸۸ است.

این مقام مطلع توضیح داد: صورتجلسه‌ای که مخابراتی‌ها به آن اشاره دارند، وجود دارد اما اصلاً صورتجلسه تسویه نیست؛ صورتجلسه‌ای است که در آن مبلغ بدهی را قبول کرده‌اند و گفته‌اند که به چه نحو بدهی‌هایشان را پرداخت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه پیش از سال ۹۰، دو طرف (زیرساخت و مخابرات) روی مبلغ بدهی به توافق رسیده‌اند؛ معمولا در این جلسات دو طرف پای مذاکره می‌نشیند، می‌گویند بدهی فلان مبلغ است، بدهکار می‌گوید فلان مبلغ را قبول دارد و فلان مبلغ را قبول ندارد، یک مبلغی مشخص می‌شود و پیش از سال نیز روی یک مبلغی که باید پرداخت کنند توافق شده است.

این منبع آگاه گفت: زیرساخت از مبلغ بدهی مخابرات سند مکتوب دارد و مخابراتی‌ها قبول کردند که این مبلغ بدهی دارند، آن هم فقط راجع به اینترکانکشن؛ که همین مبلغ نیز هنوز تسویه نشده است.

این منبع آگاه افزود: در مجموع حداقل یک مورد بدهی در خصوص پهنای باند در تاریخ ششم اردیبهشت به مخابرات اعلام شده، که مبلغ بدهی پهنای باند یک قسمتی از مجموع ۲۰۰ میلیارد بدهی است که به مخابرات اخطار داده شده بود که اگر تا بیست اردیبهشت تسویه نکند، پهنای باند اینترنت مخابرات به تدریج قطع خواهد شد.

وی اظهار داشت: البته این پول‌ها اصلا برای مخابرات پولی نیست و مشخص نیست که چرا وقتی مخابرات ادعای مبالغ کلان سود و درآمد می‌کند، چرا هزینه‌های دولت را نمی‌پردازد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: البته زیرساخت هنوز فقط اخطار داده ‌و قطع نکرده است؛ اخطار که به معنی قطع نیست؛ به معنی این است که اگر بدهی را نپردازید قطع می‌شود.

طلب علی‌الحساب و دوره‌ای زیرساخت از مخابرات بدیهی است؛
از رسانه‌ای شدن این موضوع متعجبم


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، داود زارعیان در پاسخ به اینکه آیا زیرساخت پس از اخطار قطع تاکنون ارتباطی از مخابرات را قطع کرده گفت: خیر، هیچ یک از ارتباطات مخابرات قطع نشده است.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در این خصوص اظهار داشت: معتقدیم که در تعامل بین شرکت مخابرات ایران و شرکت زیرساخت چیزی به عنوان طلب و بدهی معنا ندارد.

وی ادامه داد: مخابرات ایران تنها مشتری بزرگ شرکت زیرساخت است و قطعا به ازای خدماتی که از ان‌ها دریافت می‌کنیم، باید پول آن‌ها را نیز دریافت کنیم.

زارعیان افزود: بر همین اساس در هیچ‌جا و هیچ سندی نیز اعلام نکرده‌ایم که قصد پرداخت پول زیرساخت را نداریم.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: ‌ ممکن است در برخی صورت‌حساب‌ها اختلاف داشته باشیم اما در اصل موضوع که پرداخت پول به زیرساخت است، صحبتی نداریم.

زارعیان ادامه داد: به یقین اگر شرکت زیرساخت تاکنون به حیات خود ادامه داده از محل فروش خدمات و پرداخت به شرکت‌هایی مثل ما و دریافت هزینه این خدمات است؛ اما تعجب ما از این است که چرا این مباحث بدیهی رسانه‌ای شده است.

وی تأکید کرد: شرکت زیرساخت را یک شرکت خودی می‌دانیم و مطمئنا معتقدیم که باید هزینه‌های ان را پرداخت کنیم.

زارعیان در پاسخ به این سؤال که دلیل اختلاف نظر مخابرات و زیرساخت روی صورت‌حسابی که زیرساخت مدعی است برای مخابرات ارسال کرده و مخابرات مدعی است صورت‌حسابی دریافت نکرده، چیست، گفت: من معتقد هستم که این موارد نباید به هیچ‌عنوان رسانه‌ای شود؛ ممکن است یک نامه‌ای در مسیر گم شود؛ یک نامه‌ای نیاز به بررسی بیشتر شود و در جایی معطل بماند.

وی گفت: پیش از این نیز (در اسفندماه) هیئت‌مدیره دو شرکت نشستند تا مسائل را باهم حل و فصل کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تأکید کرد: تنها نکته‌ای که از باعث تعجب من می‌شود این است که چرا این موارد رسانه‌ای شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در هر حال مخابرات به زیرساخت بدهی دارد، یا خیر، گفت: قطعا به ازای خدماتی که از زیرساخت می‌خریم به صورت دوره‌ای زیرساخت از مخابرات طلب دارد؛ مانند طلبکاری مخابرات از مشترکان خود که تا رسیدن دوره صورت‌حساب مخابرات مبلغ صورت‌حساب را از مشترکان طلب‌کار است.

زارعیان بار دیگر تأکید کرد: در هر صورت اعلام می‌کنیم که مخالف رسانه‌ای شدن این قضیه هستیم.

زارعیان در خاتمه در پاسخ به اینکه رقم علی‌الحساب بدهی مخابرات به زیرساخت چه مقدار است، ‌ گفت: مبلغ بدهی زیاد نبود و آنقدر نبود که رسانه‌ای شود.
کد مطلب: 18072
نام شما
آدرس ايميل شما