۲
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۲

گسترش همکاري‌هاي ايران و کره جنوبي در حوزه فن‌آوري اطلاعات

ایتنا - ايران و کره جنوبي در زمينه‌هاي مختلف فن‌آوري اطلاعات، هم‌چون حوزه‌هاي نرم‌افزاري، توسعه خدمات الکترونيکي و گسترش شبکه ملي اطلاعات، همکاري‌هاي خود را افزايش خواهند داد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات - در حاشيه کنفرانس ملي فن‌آوري اطلاعات در کره جنوبي با رييس کميسيون ارتباطات اين کشور ديدار و گفت و گو کرد و در اين ديدار طرفين بر توسعه روابط دو جانبه در زمينه‌هاي مختلف فن‌آوري اطلاعات تاکيد کردند.

براساس اين گزارش وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات کشورمان، با تاکيد بر رشد قابل توجه کره جنوبي در بخش فن‌آوري اطلاعات و دستاوردهاي اين کشور در ارائه خدمات الکترونيکي، خواستار همکاري‌هاي بيش‌تر به منظور استقرار دولت الکترونيکي در ايران شد.

وي هم‌چنين بر توسعه همکاري‌هاي دو جانبه در حوزه‌هاي نرم‌افزاري و توسعه شبکه ملي اطلاعات تاکيد کرد.

تقي‌پور با اشاره به پيشرفت‌هاي چشمگير ايران در زمينه‌هاي مختلف علمي و فن‌آوري، خواستار تجاري سازي اين موارد با همکاري دو کشور کره جنوبي و ايران شد.

وزير ارتباطات در ادامه اين ديدار با بيان اين که تاکنون بيش از ۱۷ هزار مدرسه در ايران به شبکه اينترنت متصل هستند، گفت: تا کنون بيش از ۱۰ هزار روستا در ايران به شبکه اينترنت متصلند؛ اما با توجه به نياز کشورمان درصدد افزايش ظرفيت اينترنت در ايران هستيم.

رييس کميسيون ارتباطات کره جنوبي نيز براي گسترش همکاري‌ها بين ايران و کره جنوبي اعلام آمادگي کرد و خواستار توسعه اين روابط در زمينه‌هاي علمي، فن‌آوري اطلاعات و دولت الکترونيکي شد.

وي در اين ديدار به روابط دوستانه ايران و کره جنوبي اشاره و اظهار اميدواري کرد که با توجه به سابقه تاريخي هر دو کشور، اين همکاري‌ها سبب رشد و توسعه هرچه بيش‌تر ايران و کره جنوبي در زمينه‌هاي علمي و فناوري شود.
کد مطلب: 18025
نام شما
آدرس ايميل شما


پویان
feedback
17 هزار مدرسه به اینترنت وصل هستند آره ولی با چه پهنای باندی ؟ 128Kb که بین 8 کاربر تقسیم میشه ؟
مرتضی
feedback
اره دیگه پس چی؟؟
اینجا ایرانه نه کره جنوبی!
میخواستی نفری دو مگ بدن؟!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام