۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۶
در مراسم تقدیر از چهره سال فناوری ارتباطات و اطلاعات 1389؛

امیدواری چهره ICT به رونق در سال 90 و برنامه پنجم

ایتنا - پرویز رحمتی چهره منتخب ICT سال 1389 گفت: اميدواريم در سال ۹۰ و در سال نخست برنامه پنج ساله توسعه، تمركز بر توسعه خدمات الكترونيكي داده شود كه موتور محركه رونق بخش بازار IT باشد.
امیدواری چهره ICT به رونق در سال 90 و برنامه پنجم
پرويز رحمتي - رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور - كه به‌عنوان چهره برتر حوزه فناوري اطلاعات در سال ۸۹ برگزيده شد، گفت: اميدوارم فعاليت‌هايي از اين قبيل، زمينه را فراهم كند كه اگر حركتي در جهت شكل‌گيري سازمان‌هاي مردم نهاد و تعميق آنها بين بخش خصوصي و مردم و دولت است به عنوان ارزش‌هاي اصل تلقي شود.

وي گفت:‌ شرايط و وضعيت در سال ۸۹ به گونه‌اي بود كه كماكان از عدم حداقل‌هاي لازم برخوردار بوديم و چالش‌هاي پيش روي حوزه زيرساختي اينترنتي همچنان وجود داشت و نكاتي عديده‌اي بود كه عليرغم تمايل منابع عرضه و مراكز سياستگذار ما را نسبت به تحقق اهداف مشترك كمي با مشكل مواجه مي‌كرد ولي اتفاقاتي هم در كنار اين موضوع افتاد كه شرايطي را رقم زده كه اميدواريم در سال ۹۰ و در سال نخست برنامه پنج ساله توسعه، تمركز بر توسعه خدمات الكترونيكي داده شود كه موتور محركه رونق بخش بازار IT باشد.

او گفت: انتظار داريم با توجه به ساختار متمركز كارگروه فاوا مشكلي در زمينه هدايت و سياستگذاري متمركز نداشته باشيم.

رحمتي با بيان اينكه ‌يك آرزو دارم كه بر يك معضل تاريخي غلبه پيدا كنيم زيرا معضل ما صرف كردن فعل خواستن واهداف متعالي نيست خاطر نشان كرد: معضل ما ساز و كار اجرايي و مديريت نه چندان كارآمد فرآيندهاي اجرايي و چگونگي سازوكاري است كه امكان پياده‌سازي و تحقق اهداف را براي ما پياده مي‌كند.

وی تصریح کرد: عمده گرفتاري‌هاي ما تداخلات و تصميمات متناقض و مجموعه ضوابط فني و اجرايي نوشته شده ولي انجام نشده و يا نادرست در حال انجام است كه فضاي اجرايي را دچار مشكل مي‌كند.

او خاطر نشان كرد: ركن چهارم كشور رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌هاي حوزه IT هستند كه با عزمي جزم تلاش مي‌كنند با فعاليت‌هايي از اين قبيل، مسائلي را در ارتباط با معيارهاي در ذهنشان به عنوان ارزش‌هاي حرفه‌اي در جامعه مطرح كنند و به همين منظور از آنها قدرداني مي‌كنم.

به گزارش ایتنا، در این مراسم که در هتل سیمرغ تهران برگزار شد، محمود اروج‌زاده - مدير مسئول ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات كه برگزاركننده اين مراسم بود - با نگاهي به سابقه اين نشريه و شروع كار آن به عنوان نشريه‌اي خصوصي درحوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات توضيحاتي درباره رويكردهاي آينده و خط مشي‌هاي اين ماهنامه و همچنین مراحل انتخاب و معرفی چهره سال فناوی اطلاعات و ارتباطات ارائه کرد.
 
کد مطلب: 18015
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام