۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۱
قائم مقام کمیسیون افتا:

انتخاب چهره سال آی تی حق بخش خصوصي

ایتنا - ایجاد یک اتاق فکر یا به تعبیر گسترده‌تری یک آکادمی برای انتخاب چهره سال می‌تواند یکی از مناسب‌ترین شیوه‌ها در این راه باشد.
علیرضا صالحی - قائم مقام کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای(نصر)
علیرضا صالحی - قائم مقام کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای(نصر)

 انتخاب چهره سال آی تی که بعید نیست با اوضاع و احوالی که در این حوزه وجود دارد به مراسمی دوسالانه تبدیل شود، ابتکاری بود که نخستین بار ماهنامه دنیای کامپیوتر به خرج داد و به نوعی می‌توان آن را نخستین جایزه حوزه فناوری اطلاعات در بخش خصوصی قلمداد کرد. فعالیتی که در سال‌های بعد کپی‌های متعددی از آن و به شیوه‌های مختلف ارائه شد.

عليرضا صالحي قائم مقام كميسيون افتاي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي در گفت و گو با ایتنا با بيان اين موضوع گفت: این کار همانگونه که همه صاحبنظران نیز اذعان دارند، فعالیتی مثبت است که به نوعی حق بخش خصوصی نیز هست که بتواند نظرخود را در مورد برترین‌های این حوزه اعلام کند.

وي افزود: اما متاسفانه به دلیل جوان بودن چنین فعالیت‌هایی در کشورمان و به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات، انجام این قبیل فعالیت‌ها نیز به طور خود جوش و اغلب بدون پشتوانه علمی و آکادمیک انجام گرفته که انتخاب چهره سال آی تی نیز از این آسیب به دور نبوده است.

صالحي ادامه داد: ایجاد یک اتاق فکر یا به تعبیر گسترده‌تری یک آکادمی برای انتخاب چهره سال می‌تواند یکی از مناسب‌ترین شیوه‌ها در این راه باشد. ضمن آنکه مشخص شدن ملاک‌های داوری و اطلاع یافتن همگان از آنها نیز از دیگر الزامات طبیعی این کار است.

قائم مقام كميسيون افتاي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي اظهار داشت: نکته دیگر آنکه خوشبختانه تاکنون این انتخاب بدون درنظرداشتن مسائل تجاری بوده که سبب اعتبار یافتن آن نیز شده است

امیدوارم که ماهنامه دنیای کامپیوتر با هرچه بیشتر رسمیت بخشیدن به این انتخاب و تدوین سازوکار مناسب جهت انتخاب برترین‌ها، بتواند حرکتی ماندگار را در این عرصه به نام خود ثبت کند.
کد مطلب: 17992
نام شما
آدرس ايميل شما


رضا دانش
feedback
اساس چهره سازی و شخص محوری غلط است و هیچ دردی را از صنعت آی تی کشور حل نمیکند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام