۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۳
از سوی خاندان آل‌خلیفه

اینترنت بحرین زیر تیغ سانسور دولت این کشور

ایتنا – گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارشی اعلام کرد حکومت بحرین، کنترل و نظارت بر اینترنت را شدت بخشیده است.
اعتراضات مردمی در بحرین علیه خاندان حاکم
اعتراضات مردمی در بحرین علیه خاندان حاکم
همزمان با تشدید سرکوبی اعتراضات مردمی در کشور بحرین و گسترش خفقان عمومی، گزارش‌ها از تشدید نظارت دولت این کشور بر اینترنت خبر می‌دهد.

گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارشی اعلام کرد حکومت بحرین، کنترل و نظارت بر اینترنت را شدت بخشیده است.

به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه بحرینی الوسط، شدت نظارتی که بحرین بر فعالیت‌های اینترنتی اعمال کرده است، این کشور را در ردیف کشورهای «دشمن اینترنت» قرار داده است.

هرچند بحرین از آن دسته کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است که بالاترین میزان استفاده از اینترنت در آن به چشم می‌خورد ولی اکنون و با توجه به شرایط فعلی این کشور، مقامات دولتی می کوشند با تنگ گرفتن بر آزادی بیان در فضای سایبر و پیاده‌سازی سیاست‌های قلع و قمع در اینترنت، معترضان را خاموش کنند.

بر اساس این گزارش رژیم بحرین سایت‌های بسیای را بلوکه کرده است.

به نظر می‌رسد خاندان آل‌خلیفه با یک پارادوکس روبرو شده است: از یک طرف تمایل به ایجاد بهترین مرکز اینترنتی منطقه در بحرین، و از سوی دیگر ترس از گسترش نفوذ اپوزیسیونی که روز به روز از اینترنت بیشتر بهره می‌گیرد.

گزارشگران بدون مرز با اشاره به اینکه اعطای مجوز برای راه‌اندازی سایت در بحرین بسیار دشوار شده است، گفت روزنامه‌نگاران و کاربران اینترنتی به بهانه قانون مبارزه با تروریسم یا تحت قوانین کیفری، مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

این در حالی است که چندی پیش خبرگزاری ایتنا به نقل از برخی منابع وابسته به نیروهای مخالف رژیم بحرین اعلام کرده‌ بود دولت این کشور قصد دارد به منظور مقابله با انتشار اخبار جنایت‌هایی که در بحرین در حال انجام است، سرویس‌های اینترنتی این کشور را قطع نماید.
کد مطلب: 17987
نام شما
آدرس ايميل شما


ارا
feedback
United Kingdom
بیچاره ها اونا به اینترنت آزاد دسترسی ندارن؟!
خب یکم از اینترنت(!)خودمون رو بهشون نشون بدین تا بفهمن اینترنت یعنی چی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام