۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۳

آمریکا در صدر ارسال هرزنامه

ایتنا - آمريكا با در اختيار داشتن ۱۸.۸۳ درصد از كل هرزنامه‌هاي جهان، هم‌چنان در صدر جدول كشورهاي ارسال‌كننده هرزنامه قرار دارد.
آمریکا در صدر ارسال هرزنامه

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، شركت امنيتي sophos هر سه ماه يك بار گزارشي را منتشر مي‌كند كه در آن كشورهايي كه بيش‌ترين ارسال هرزنامه را در مدت زمان مورد بررسي داشته‌اند، معرفي مي‌كند.

آخرين گزارش اين شركت در حال حاضر مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۰ است كه در اينجا به بررسي آن مي‌پردازيم.

بنا بر اطلاعات منتشر شده در اين گزارش، كشور ايالات متحده آمريكا هم‌چنان اصلي‌ترين ارسال‌كننده هرزنامه در جهان باقي مانده است، به طوري كه از هر پنج اي‌ميل به درد نخور، يكي متعلق به اين كشور است.

آمريكا ۱۸.۸۳ درصد از كل هرزنامه‌هاي جهان را به خود اختصاص داده است. اين مساله موجب گسترده‌تر شدن مشكل رايانه‌هاي زامبي - رايانه‌هايي كه اختيار آن‌ها بدون اطلاع صاحبان اصلي، در دست هكرها است - در اين كشور شده است و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده مي‌شود.

درصد هرزنامه‌هاي ارسال شده از كشور انگلستان نسبت به دوره قبل كاهش داشته و از ۵ درصد به ۴.۵۴ درصد رسيده است، اما اين كشور هم‌چنان در جايگاه پنجم جدول باقي مانده است.

بنا به گفته sophos با وجود اينكه تركيب كشورهاي ارسال كننده هرزنامه تقريباً ثابت مانده است، اما ماهيت هرزنامه ها تغيير كرده و بيشتر خرابكارانه شده است.

بر اساس گزارش تحليلي مركز ماهر، موضوع كلاسيك كلاهبرداري از طريق هرزنامه يعني فروش داروهاي بدون مجوز و غير استاندارد هم‌چنان در صدر است، به طوري كه ۳۶ ميليون آمريكايي اظهار كرده‌اند كه از فروشندگان بدون مجور آنلاين دارو خريداري كرده‌اند.

بنا بر گزارش sophos روز به روز بر تعداد هرزنامه‌هاي خرابكار افزوده شده و بدافزارهاي ارسال شده توسط هرزنامه سعي در سرقت اطلاعات نام كاربري، كلمه عبور و اطلاعات شخصي قربانيان دارند.

در زير اسامي ۱۲ كشوري كه بيش‌ترين ارسال هرزنامه بر حسب درصد در سه ماهه چهارم ۲۰۱۰ را داشته‌اند، آمده است:آمريكا ۱۸.۸۳، هند ۶.۸۸، برزيل ۵.۰۴، روسيه ۴.۶۴، انگلستان ۴.۵۴، فرانسه ۳.۴۵، ايتاليا ۳.۱۷، كره جنوبي ۳.۰۱، آلمان ۲.۹۹، ويتنام ۲.۷۹، روماني ۲.۲۵ و اسپانيا ۲.۲۴.

شركت امنيتي sophos هم‌چنين هشدار مي‌دهد كه حمله‌هاي خرابكارانه هدفدار از طريق اي‌ميل رو به افزايش است؛ علاوه بر اين sophos گزارش‌هاي فزاينده‌اي را از حملات و پيغام‌هاي ناخواسته از طريق برنامه‌هاي كاربردي خرابكار برروي وب سايت‌هاي اجتماعي هم‌چون توييتر و فيس بوك را دريافت مي‌كند.

گراهام كلولي - مشاور ارشد امنيتي sophos - مي‌گويد: هرزنامه‌ها ماندگار هستند، اما انگيزه‌ها و روش‌هاي آن‌ها تغيير پيدا كرده و مي كند تا بتوانند هرچه بيش‌تر منافع هرزنامه‌نويسان را تأمين كنند. چيزي كه بيش از پيش نگران كننده مي‌كند، لينك هاي آلوده‌اي است كه در هرزنامه‌ها ارسال مي‌شود و كاربران را براي كليك برروي آن‌ها فريب مي‌دهند و سپس به سايتي هدايت مي‌شوند كه به رايانه آن‌ها حمله كرده و سعي در سرقت اطلاعات و يا نصب آنتي‌ويروس‌هاي جعلي دارد.

در سه ماهه چهارم ۲۰۱۰، اروپا با كاهش درصد كلي هرزنامه مواجه بوده است، اما هم‌چنان در صدر جدول قاره‌هاي اصلي ارسال‌كننده هرزنامه ايستاده است.

در اين گزارش آماري از قاره‌هاي ارسال كننده هرزنامه بر اساس درصد ارسال هرزنامه آمده است: اروپا ۳۲.۱۱، آسيا ۳۱.۸۹، آمريكاي شمالي ۲۲.۳۸، آمريكاي جنوبي ۱۰.۲۵ و آفريقا ۲.۱۲ درصد.
کد مطلب: 17958
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام