کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت کودکان در دنیای فناوری

13 ارديبهشت 1390 ساعت 2:19

ایتنا - استفاده کودکان از تمامی انواع رسانه‌های دیجیتال در حال افزایش است.


بر اساس تحلیل و آماری که از سوی نهاد غیر انتفاعی Joan Ganz Cooney Center ارائه شده است، استفاده کودکان از رسانه‌های دیجیتال در حال افزایش است.

به گزارش ایتنا، بر طبق این آمار ۸۰ درصد کودکان تا سن ۵ سال در امریکا، حداقل یکبار در هفته از اینترنت استفاده می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد استفاده کودکان از تمامی انواع رسانه‌های دیجیتال در حال افزایش است و بعضی از آنان از چندین نوع رسانه به طور همزمان استفاده می‌کنند.

البته بیشترین استفاده از انواع رسانه‌ها به تلویزیون و سپس به اینترنت اختصاص دارد به طوری‌که کودکان حداقل سه ساعت در روز به تماشای تلویزیون مشغول هستند و استفاده از این رسانه در هشت سال گذشته به بالاترین میزان خود در میان کودکان غیر محصل رسیده است.

سهم تلویزیون در میان رسانه ها در این آمار ۴۷ درصد می باشد.

در مورد ویدئوهای آنلاین نیز باید گفت بیش از ۶۰ درصد کودکان زیر سه سال از این رسانه استفاده می‌کنند و البته با شروع مدرسه تا حدودی از این آمار کاسته می‌شود به طوری‌که کودکان ۸ تا ۱۸ سال ۲۰ درصد از سهم ویدئوهای خود را به صورت آنلاین و از طریق تلفن همراه، و یا دستگاه‌های قابل حمل دریافت می‌کنند.

بر اساس آمار مؤسسه Nielsen نیز ۳۶ درصد کودکان سنین ۲ تا ۱۱ سال از هر دو رسانه تلویزیون و اینترنت به طور همزمان استفاده می‌کنند.

آماری که از کودکان ۸ تا ۱۰ سال به دست آمده نیز نشان می‌دهد سهم استفاده آنان از این دو نوع رسانه به ۵.۵ ساعت در روز می‌رسد و اگر رسانه‌های دیگر را نیز در نظر بگیریم این میزان به ۸ ساعت در روز افزایش پیدا می‌کند.

آمارهای دیگری نیز از افزایش قابل توجه دسترسی کودکان خردسال به رسانه های ناسالم و غیر اخلاقی به ویژه ویدئوهای آنلاین به دور از چشم والدین خود حکایت می کند. این امر پدیده روانشناختی "بلوغ زودرس" را در کودکان به شدت افزایش می دهد که تبعات اجتماعی بالایی برای آنها و جامعه خواهد داشت.


کد مطلب: 17944

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/17944/وضعیت-کودکان-دنیای-فناوری

ايتنا
  https://www.itna.ir