۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۵
اف‌بی‌آی مدعی شد

«پول هکرها به حساب شرکت‌های چینی واریز می‌شود»

ایتنا – اف‌بی‌آی مدعی است برخی هکرها، پول‌های به دست آمده در خرابکاری‌های سایبری را به حساب شرکت‌های چینی واریز می‌کنند.
«پول هکرها به حساب شرکت‌های چینی واریز می‌شود»
اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، در گزارشی مدعی شده است پول‌هایی که از طریق کلاهبرداری‌های اینترنتی از جمله فیشینگ به دست می‌آید، به حساب شرکت‌های تجاری چینی واریز می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت خبری رجیستر، اف‌بی‌آی مدعی است هرچند هکرها برای نیل به اهداف مخرب خود از شیوه‌های گوناگونی استفاده می‌کنند ولی به نظر می‌رسد نفوذگران به بهره‌گیری از تروجان‌های زئوس، Backdoor.bot و اسپای‌بات علاقه بسیاری دارند.

بسیاری از این شرکت‌ها که ظاهراً برای نقل و انتقال پول‌های غیرقانونی به ثبت رسیده، در استان هیلونگ‌جیانگ واقع در شمال شرق چین که با کشور روسیه هم مرز است قرار دارد.

اف‌بی‌آی حتی به اسامی برخی از این شرکت‌ها نیز اشاره کرده است.

گفتنی است فیشینگ به نوعی کلاهبرداری اینترنتی اطلاق می‌شود که طی آن هکرها ایمیل‌هایی با طراحی دقیق به کاربران ارسال می‌کنند که هدف از آن، ربودن اطلاعات کارت اعتباری یا سایر اطلاعات شخصی آنها با استفاده از وب‌سایت‌های جعلی است.

فرستادن ایمیل‌های فیشینگ روشی قدیمی است که هرچند از نظر ظاهر و محتوا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته ولی در کل طی سال‌ها، تغییری در ماهیت آن پدید نیامده است.
کد مطلب: 17916
نام شما
آدرس ايميل شما