۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۹

فرضیه جدید مخرب بودن تابش‌های موبایل

ایتنا - بحث داغ تاثیر یا عدم تاثیر تشعشعات تلفن‌های همراه بر سلامت انسان با انتشار خبری جدید درباره قدرت نفوذ فوتون ریزموج‌ها به داخل بدن انسان شدت بیشتری گرفته است.
فرضیه جدید مخرب بودن تابش‌های موبایل

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، لابراتوار ملی لس آلموس در انتشار اخبار بهت آور بسیار چیره دست است، این لابراتوار به تازگی درباره موضوع بحث برانگیز تاثیر تشعشعات تلفن همراه بر روی نسوج بدن اخبار جدیدی اعلام کرده است که بر اساس آن این تشعشعات می‌توانند به شیوه‌ای کاملا متفاوت که تا به حال مورد بررسی قرار نگرفته است بر روی نسوج بدن انسان تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر دو نوع بحث بر سر موضوع تاثیر تلفن‌های همراه بر سلامتی انسان وجود دارد:
۱- سیگنال‌های تلفن همراه بر روی سلامت و رفتار انسان‌ها تاثیر منفی می‌گذارند.
۲- هیچ مدرکی برای اثبات تاثیر منفی تلفن همراه بر روی سلامت انسانها وجود ندارد.

اما در حال حاضر یکی از قدرت‌مند‌ترین بحث‌ها در مورد تلفن‌های همراه این است که فوتون ریز امواج این تلفن‌ها به اندازه‌ای قدرتمند نیستند تا بتوانند پیوندهای شیمیایی درون بدن انسان را بشکنند و در صورتی که قدرت چنین گسستی وجود نداشته باشد این فوتون‌ها قادر به آسیب رساندن به نسوج زیستی بدن نیستند، بسیاری از پزشکان در حال حاضر بر اساس این فرضیه پرونده را مختومه می‌دانند.

اما "بیل بورنو" زیست‌شناس نظری در لابراتوار لس آلموس فکری متفاوت دارد.
به گفته وی ایده رایجی که بر اساس آن ریزامواج از قدرت کافی برای آسیب رساندن به نسوج بدن انسان برخوردار نیستند، تنها در زمانی درست خواهد بود که تعداد فوتون‌های این امواج در فضایی برابر یک "طول موج مکعب" کمتر از یک باشد.

زمانی که تراکم این فوتون‌ها بیشتر از این حد باشد آنها می‌توانند به راحتی در نسوج بدن نفوذ کرده و اختلال به وجود آورند، به بیانی دیگر این تاثیر موبایلی می‌تواند با نسوج بدن انسان با قدرتی بیشتر از آنچه تصور می‌شد ترکیب شده و تعامل ایجاد کند.

برونو برای مثال به انبرک‌های نوری اشاره کرده است، این انبرک‌ها برای تغییر ساختار اجرام کوچکی از قبیل سلول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند به ساختار آنها آسیب وارد کنند.

این پدیده‌ به اثبات رسیده است که در عین حال مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد و هرچه تعداد فوتون‌های نوری به کار گرفته شده در این انبرک‌ها بیشتر باشد، این انبرک‌ها نیز قدرت‌مند‌تر می‌شوند.

این ابزارها معمولا در نور فروسرخ کار می‌کنند، اما با توجه به اینکه معمولا تراکم فوتون‌ها در یک طول موج مکعب از سیگنال‌های سلولی بیشتر از ۱ است، این سئوال پیش می آید که آیا ویژگی فوتون‌ها در این انبرک‌ها با ویژگی فوتون‌های ریزامواج در تلفن‌های همراه برابر هستند؟

برونو معتقد است برای رخ‌دادن این آسیب مکانیزم ویژه‌ای نیاز است که این مکانیزم را می‌توان در رایج‌ترین ابزارهای ارتباطاتی در اطراف انسان‌ها مشاهده کرد: تلفن‌های همراه و برج‌های مخابراتی.

این مطالعه جدید لزوما به این معنی نیست که فوتون‌های ریزامواج می‌توانند نورون‌های مغز انسان را آشفته کنند، بلکه تنها تردیدی جدید را در رابطه با بحث داغ تاثیر تلفن‌های همراه بر سلامت انسان به وجود آورده و میزان نگرانی در رابطه با این پدیده زاییده زندگی مدرن را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، برونر در انتها می‌گوید بحث قدرت‌مند نبودن فوتون‌های ریزموج برای گسستن پیوندهای شیمیایی در بدن انسان دیگر برای دست کم گرفتن فرضیه مضر‌بودن تلفن‌های همراه برای سلامت انسان کافی نخواهد بود.
کد مطلب: 17905
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام