کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اينترنت پاك نوآوري و خلاقيت وزارت ICT است

خبرگزاری ايسنا , 7 ارديبهشت 1390 ساعت 11:52

ایتنا - مي‌توان به جاي طرح‌هايي كه تعريفي مشخصي از آن‌ها وجود ندارد، به‌دنبال پروژه‌هاي اجرايي كه اهداف‌ ما را پوشش مي‌دهد، بود و از آن‌ها حمايت كرد.




علي‌اکبر جلالي درباره‌ي موضوع اينترنت پاك و مفهوم آن كه يكي از برنامه‌هاي مطرح‌ شده وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات است، اظهار كرد: صادقانه بگويم كه هيچ تعريفي نه از آن ديده و نه شنيده‌ام و اين يك نوآوري و خلاقيت وزارت ICT است و در اين باره نيز بهتر است تعريف درستي از اين پديده اعلام شود تا با تعريف‌هاي نامشخص دچار سردرگمي نشويم.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، وي گفت: اما آن‌طور كه برداشت من است، وظيفه‌ي هر كشوري حفظ امنيت فضاي داده‌ها است و در اين ارتباط پروژه‌اي در كشور تحت عنوان استان‌هاي الكترونيكي در حال انجام است كه تاكنون استان‌هاي سمنان و چهار محال و بختياري به مرحله‌ي بهره‌برداري رسيده‌اند.

او درباره‌ي استان‌هاي الكترونيكي و ارتباطات استاني خاطر نشان كرد: در اين نوع ارتباطات هيچ‌گونه تماسي با اينترنت جهاني وجود ندارد و تنها اطلاعات آن مربوط به به داخل كشور و زندگي روزمره مردم است.

اين كارشناس فن‌آوري اطلاعات درباره‌ي هدف از راه‌اندازي و ايجاد چنين پروژه‌هايي، عنوان كرد: اين پروژه مي‌تواند يكي از پروژه‌هاي علمي براي حفظ داده‌ها، تامين امنيت و همزمان دسترسي مردم به اطلاعات مورد نياز خود باشد.

جلالي ادامه داد: با مراجعه به سايت «سمنان» WWW.Semnancity.ir، شهروندان اين استان مي‌توانند به اطلاعات بيش از ۱۶۰۰ خدمت دستگاه‌هاي دولتي به ‌علاوه امكان دسترسي به ۳۰ هزار مغازه در هر شهر و كليه‌ي اطلاعات فروشگاه‌هاي الكترونيكي، خدمات بر خط و ساير اموري كه يك شهروند در اختيار دارد، برسند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، استاد دانشگاه علم و صنعت در پايان با اشاره به اين‌كه بايد از پروژه‌هاي عملي در كشور حمايت كرد، تصريح كرد: انتظار است از پروژه‌هاي عملي در كشور كه تاكنون به انجام رسيده است، از قبيل كارت هوشمند سوخت، ثبت نام و امور الكترونيكي كنكور سراسري، بانكداري الكترونيكي كه در حال توسعه است، آموزش‌هاي الكترونيكي كه در دانشگاه‌ها در حال توسعه هستند، كارت سلامت و كارت ملي الكترونيكي و هم‌چنين حمايت از ساير خدمات الكترونيكي و ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب با پهناي باند قابل قبول در سطح ملي انجام شده، حمايت شود و از طرح موضوعاتي كه هيچ تعريف دقيقي از آن‌ها وجود ندارد، پرهيز كرد.


کد مطلب: 17878

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/17878/اينترنت-پاك-نوآوري-خلاقيت-وزارت-ict

ايتنا
  https://www.itna.ir