۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۲

اينترنت پاك نوآوري و خلاقيت وزارت ICT است

ایتنا - مي‌توان به جاي طرح‌هايي كه تعريفي مشخصي از آن‌ها وجود ندارد، به‌دنبال پروژه‌هاي اجرايي كه اهداف‌ ما را پوشش مي‌دهد، بود و از آن‌ها حمايت كرد.
اينترنت پاك نوآوري و خلاقيت وزارت ICT است


علي‌اکبر جلالي درباره‌ي موضوع اينترنت پاك و مفهوم آن كه يكي از برنامه‌هاي مطرح‌ شده وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات است، اظهار كرد: صادقانه بگويم كه هيچ تعريفي نه از آن ديده و نه شنيده‌ام و اين يك نوآوري و خلاقيت وزارت ICT است و در اين باره نيز بهتر است تعريف درستي از اين پديده اعلام شود تا با تعريف‌هاي نامشخص دچار سردرگمي نشويم.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، وي گفت: اما آن‌طور كه برداشت من است، وظيفه‌ي هر كشوري حفظ امنيت فضاي داده‌ها است و در اين ارتباط پروژه‌اي در كشور تحت عنوان استان‌هاي الكترونيكي در حال انجام است كه تاكنون استان‌هاي سمنان و چهار محال و بختياري به مرحله‌ي بهره‌برداري رسيده‌اند.

او درباره‌ي استان‌هاي الكترونيكي و ارتباطات استاني خاطر نشان كرد: در اين نوع ارتباطات هيچ‌گونه تماسي با اينترنت جهاني وجود ندارد و تنها اطلاعات آن مربوط به به داخل كشور و زندگي روزمره مردم است.

اين كارشناس فن‌آوري اطلاعات درباره‌ي هدف از راه‌اندازي و ايجاد چنين پروژه‌هايي، عنوان كرد: اين پروژه مي‌تواند يكي از پروژه‌هاي علمي براي حفظ داده‌ها، تامين امنيت و همزمان دسترسي مردم به اطلاعات مورد نياز خود باشد.

جلالي ادامه داد: با مراجعه به سايت «سمنان» WWW.Semnancity.ir، شهروندان اين استان مي‌توانند به اطلاعات بيش از ۱۶۰۰ خدمت دستگاه‌هاي دولتي به ‌علاوه امكان دسترسي به ۳۰ هزار مغازه در هر شهر و كليه‌ي اطلاعات فروشگاه‌هاي الكترونيكي، خدمات بر خط و ساير اموري كه يك شهروند در اختيار دارد، برسند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، استاد دانشگاه علم و صنعت در پايان با اشاره به اين‌كه بايد از پروژه‌هاي عملي در كشور حمايت كرد، تصريح كرد: انتظار است از پروژه‌هاي عملي در كشور كه تاكنون به انجام رسيده است، از قبيل كارت هوشمند سوخت، ثبت نام و امور الكترونيكي كنكور سراسري، بانكداري الكترونيكي كه در حال توسعه است، آموزش‌هاي الكترونيكي كه در دانشگاه‌ها در حال توسعه هستند، كارت سلامت و كارت ملي الكترونيكي و هم‌چنين حمايت از ساير خدمات الكترونيكي و ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب با پهناي باند قابل قبول در سطح ملي انجام شده، حمايت شود و از طرح موضوعاتي كه هيچ تعريف دقيقي از آن‌ها وجود ندارد، پرهيز كرد.
کد مطلب: 17878
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
United Kingdom
خبر:ایران در فیلتر کردن نو آوری کرده.
من واقعا تبریک میگم اگه اینطوری پیش بریم تمامی سایت ها فیلتر میشن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام