۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۷
توسط شهرداری منطقه 13 و با حضور قالیباف برگزار می‌شود؛

اعطای گواهینامه بین‌المللی" شهروند الکترونیک"

ایتنا - با حضور شهردار تهران مدارک بین‌المللی اولین گروه از شهروندان الکترونیک شهر تهران اعطاء می‌شود و پروژه واگذاری پرونده‌های شهرسازی به مالکان املاک مجتمع‌های مسکونی نیز کلید می‌خورد.
اعطای گواهینامه بین‌المللی" شهروند الکترونیک"

به گزارش ایتنا، خلیل راحتی شهردار منطقه 13 گفت: درراستای تأکید شهردار تهران مبنی برهوشمندسازی و کوچک سازی شهرداری اقدامات بسیاری در مجموعه شهرداری و مناطق درحال انجام است تا شهروندان بتوانند درکوتاه‌ترین زمان و به صورت یکسان از خدمات این بخش استفاده کنند.

وی افزود: دراین زمینه ابتدا اعضای شورایاری محلات منطقه ۱۳ و همچنین زنان خانه‌دار و گروه‌های مختلف شهروندان درکلاس‌های آموزش شهروندالکترونیک که از سوی یک موسسه بین‌المللی برگزار شد، شرکت کرده و دوره‌های کاربردی اینترنت و چگونگی استفاده ازآن برای انجام امورروزانه را آموزش دیدند که بیش از۶۱۰ نفر از این شهروندان موفق به دریافت مدرک داخلی شدند که با برگزاری آزمون بین‌المللی ۴۰۰ نفر از شهروندان حائز دریافت گواهینامه بین‌المللی شهروند الکترونیک (e-citizen ) شدند.

شهردار منطقه ۱۳ افزود: به همین منظور چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه همایش شهروند الکترونیک با حضور شهردار تهران در منطقه ۱۳ به منظور اعطاء گواهینامه‌های بین‌المللی شهروند الکترونیک و همچنین آغاز پروژه واگذاری پرونده‌های شهرسازی به مالکان مجتمع‌های مسکونی برگزار می‌شود.

راحتی گفت: برای گام برداشتن به سوی شهر و شهروند الکترونیک نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها ازسوی شبکه مخابرات، آموزش شهروند و نیز آمادگی ارائه خدمات ازسوی بخش‌های مختلف مجموعه شهرداری هستیم که با تکمیل اضلاع این مثلث می‌توانیم به اهداف خود به منظور هوشمندسازی، کوچک‌سازی، شفاف‌سازی و ارائه خدمات درکمترین زمان ممکن دست یابیم.


وی گفت: درحال حاضر بنا براعلام شرکت مخابرات بیش از ۷۰ درصد از شهروندان تهرانی امکان دسترسی به شبکه اینترنتی را دارند و همچنین مجموعه شهرداری نیز زیرساخت‌های لازم را برای انجام امور و ارائه خدمات به صورت الکترونیک و غیرحضوری را فراهم ساخته است و در حوزه آموزش و توانمندسازی شهروندان نیز گام‌های اولیه برداشته شده است.

شهردارمنطقه گفت: درهمین راستا درمنطقه ۱۳ برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام بحث شهروند الکترونیک صورت گرفته است که می‌توان به بحث الکترونیکی کردن پرونده‌های شهرسازی، ارائه صدور پروانه ساخت ودریافت پایانکار اشاره کرد که در این زمینه قرار است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پرونده شهرسازی شهروندان به صاحبان املاک تحویل شود در اولین گام پرونده شهرسازی مجتمع‌های مسکونی به صاحبان آنها تحویل خواهد شد.

راحتی در ادامه افزود: به منظور نهادینه شدن امرارتباطات مجازی وارتباط دوسویه؛ شهروندان می‌توانند مسائل و مشکلات و درخواست‌های خود را به پست الکترونیکی اینجانب به آدرس shahrdar@region۱۳.tehran.ir ارسال کنند تا در اسرع وقت به مسائل ومشکلات آنها رسیدگی و پاسخ ارائه گردد.

وی ابراز داشت: با گام برداشتن به سمت شهرو شهروند الکترونیک علاوه برشفاف سازی و کاهش هزینه و زمان برای انجام امور امکان استفاده یکسان از خدمات برای شهروندان فراهم می‌شود که در مجموع می‌توان گفت با توجه به مسائل ومشکلات شهرتهران همچون آلودگی هوا، ترافیک و غیره این امر گام موثری درجهت حرکت به سمت توسعه پایدار خواهد بود.

گفتنی است این مراسم با حضور قالیباف شهردار تهران ساعت ۱۰ صبح ۷ ارديبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و ورزشی کوثر واقع در خیابان سی متری نیروی هوایی، مسیل جاجرود، نبش ۳۳/۸ برگزار می‌شود.
کد مطلب: 17849
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام