کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اينترنت پاك راهكاري براي شريط نامناسب فضاي مجازي

خبرگزاری ايسنا , 3 ارديبهشت 1390 ساعت 12:49

ایتنا - انتشار اطلاعات در اينترنت تا بررسي آن‌ها براي فيلتر يا عدم فيلتر شدن، زمان‌بر است كه اين مدت زمان در عمل ممكن است موجب برداشت اطلاعات توسط افراد و اشاعه آن‌ها شود.




علي عارفي - كارشناس - با بيان اين مطلب و با اشاره به اينكه اوضاع و شرايط محتوايي اينترنت نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار فرق كرده است، اظهار كرد: فضاي اينترنت به نحوي نسبت به سال‌هاي گذشته تغيير كرده است كه در فضاي الكترونيكي بزه انجام مي‌شود و همچون محيط واقعي فعاليت‌ها رودررو نيست و بعضا هيچ حساب و كتابي در آن وجود ندارد.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، وي عنوان كرد: به عنوان مثال اگر جر و بحثي بين افراد در فضاي حضوري شكل گيرد، با وساطت افرادي ديگر تمام مي‌شود اما اگر همين جر و بحث در محيط‌هاي مثل چت‌روم‌ها اتفاق بيفتد، ساير افراد هم وارد آن مي‌شوند و محيط را خراب‌تر مي‌كنند.

او ‌گفت: حضور اينترنت پاك مي‌تواند جلوي اين موضوع را بگيرد؛ هر چند از طرفي ديگر با فيلترينگ تمامي مسائل حل نمي‌شود و افراد خاصي كه دنبال موضوعاتي خاص هستند و نحوه فعاليت آن‌ها نيز مثبت است، از بسياري اطلاعات مفيد و موثر جا مي‌مانند و توان دسترسي به اطلاعات مورد نظرشان را نخواهند داشت.

اين كارشناس تصريح كرد: با وجود وبلاگ‌ها هر اطلاعاتي كه چاپ شود، براي بررسي اين كه بايد فيلتر شود يا نه، حداقل مدت زماني مي‌گذرد كه در اين بازه زماني بسياري از افراد و پايگاه‌ها مطلب را برداشت مي‌كنند و اشاعه مي‌دهند.

اين كارشناس نرم‌افزار با بيان اينكه در مدت زمان خاصي دست به توليد محتوا زديم اما حمايت چنداني نشديم، اذعان كرد: با مطرح شدن طرح تكفا (۲) و توسط درخواست‌هاي مسوولان اين طرح، اقدام به ايجاد محتوا برروي حدود يك صد سايت و به نوعي پاك‌سازي كرديم كه در ابتداي كار بودجه‌اي به ما تعلق گرفت اما حدود يك سال و نيم بعد به دليل عدم حمايت بودجه‌اي، كار را متوقف كرديم و پروژه نيمه تمام ماند.

عارفي يادآور شد: حتي ارگاني ديگر هم كه از ما پيش فاكتور گرفت تا محتواي مدنظرشان را ارائه دهيم اما متاسفانه بعد ازمدتي با ادعاي اين كه بودجه مورد نظر براي اين كار را نداريم از خريداري پروژه سرباز زدند.


کد مطلب: 17811

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/17811/اينترنت-پاك-راهكاري-براي-شريط-نامناسب-فضاي-مجازي

ايتنا
  https://www.itna.ir