۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۰
نوکیا ارائه کرد؛

تصاویر 3بعدی کلان‌شهرها در Ovi Maps

ایتنا - واقع‌بینی سه‌بعدی بی‌نظیر در نسخه جدید Ovi Maps به مردم امکان می‌دهد که به روش جدیدی دنیا را سیاحت کنند و قبل از اینکه به مکان مورد نظر برسند، حس واقعی از آن داشته باشند.
تصاویر 3بعدی کلان‌شهرها در Ovi Maps
نوکیا دیروز مدل‌های سه‌بعدی از تصاویر واقعی کلان‌شهرها را برای نسخه تحت وب Ovi Map معرفی کرد.

به گزارش ایتنا، این قابلیت جذاب و رایگان بعد جدیدی به تجربه Ovi Maps می‌دهد و به مردم امکان می‌دهد تا مکان‌ها را به روش متفاوت‌تر کشف کنند.

قابلیت سه‌بعدی نوکیا که در کنفرانس Where ۲.۰ در ایالت سانتا کلارا کالیفرنیا معرفی شد، واقعی‌ترین سه‌بعدی است و امکانات آن فراتر از قابلیت‌هایی نظیر ارائه مناطق محدود و ساختمان‌ها است.

این قابلیت می‌تواند نقشه‌ کل شهر و حومه آن را برای شناسایی در اختیار کاربر قرار دهد.

مردم در ابتدا با تماشای نقشه به صورت هوایی می‌توانند کار خود را شروع کنند و به سمت بالا و پایین حرکت کنند و درست از پشت میز کارشان دور تا دور اشیایی نظیر ساختمان‌ها و درختان بگردند تا تجربه‌ای مجازی اما بی‌نهایت واقع‌گرایانه برای مکان‌های جدید داشته باشند.

تصویر سطح خیابان نیز با تمام جزئیات به صورت نمایش پانوراما ۳۶۰ درجه از خیابان‌ها و مکان‌ها این تجربه را به کمال می‌رساند.

نسخه آزمایشی مدل‌های سه‌بعدی از تصاویر واقعی مناطق شهری در ۲۰ کلان‌شهر اجرا می‌شود و با مرور زمان در مناطق دیگر گسترده می‌شود.

قابلیت نمایش تصاویر خیابان‌ها نیز هم اکنون برای ۵ شهر (سان فرانسیسکو، لندن، هلسینکی،کپنهاگ و اوسلو) در دسترس قرار دارد.

هدف نوکیا پل زدن بین دنیای واقعی و مجازی در موبایل و وب است.

نسخه موبایلی Ovi Maps ۱۸۰ کشور را پوشش می‌دهد و تقریبا ۱۰۰ کشور به ۵۳ زبان زنده دنیا قابلیت مسیریابی داشته و Ovi Map تحت وب نوکیا ۱۸۰ کشور را پوشش داده و در حال حاضر برای ۹۳ کشور به ۲۹ زبان زنده دنیا قابلیت مسیریابی دارد.

مایکا هال‌بِر، نائب رئیس ارشد نوکیا گفت: «مدل‌های سه‌بعدی از تصاویر واقعی مناطق شهری برای Ovi Maps گام مهمی به سوی تحقق یکی از اهدافمان که پل زدن بین دنیای واقعی و مجازی است بوده و سرویس‌های محلی می‌توانند آنها را محکم به هم پیوند دهند.»

داریِل چیام، تحلیلگر ارشد Canalys می‌گوید: « نوکیا با Ovi Maps در موبایل نشان داد که قادر است یک قابلیت مفید را به تجربه انبوه در بازار انتقال دهد که شالوده نوآوری در سرویس‌های محلی را ماورای مزایای مسیریابی سنتی پایه‌ریزی کند. نوکیا با تلاش‌هایش برای گسترش سرویس‌های مبتنی بر وب می‌خواهد ثابت کند که یک سرویس جامع و کلی را ارائه می‌دهد.»

مدل‌های سه‌بعدی نوکیا از تصاویر واقعی مناطق شهری برای این شهرها در دسترس است:
• بارسلون
• بوستون
• شیکاگو
• لندن
• کپنهاگ
• فلورانس
• هلسینکی
• لاس‌و‌گاس
• لس‌آنجلس
• مادرید
• میامی
• میلان
• نیویورک
• اوسلو
• پراگ
• سانفرانسیسکو
• استکهلم
• تورنتو
• ونیز
• وین
کد مطلب: 17784
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام