۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۰
سوال قاضي‌پور و محجوب از وزير ارتباطات درباره خصوصي‌سازي در مخابرات مطرح شد

تقی‌پور نمایندگان را قانع کرد

ایتنا - قاضي‌پور نماينده مردم اروميه: واگذاري شركت مخابرات چه زماني لغو مي‌شود تا مردم به حقوق قانوني خود برسند، بر سر پول مردم چه بلايي آمده و چه كسي بايد جوابگوي حق مردم باشد؟
تقی‌پور نمایندگان را قانع کرد

سوال نماينده اروميه و نماينده تهران از وزير در خصوص هزينه بيش از ۵۰۰ ميليارد ريال سالانه از بودجه جهت پژوهش در مركز تحقيقات مخابرات و عدم بهره‌گيري از يافته‌هاي پژوهش‌ها در مورد خصوصي‌سازي مخابرات كه كاملا برخلاف راهكارهاي مطالعه انجام شده بود.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، رضا تقي‌پور وزير ارتباطات در توضيح اظهار داشت: در بخش فناوري اطلاعات آزادسازي و خصوصي سازي سرعتي بيش از بقيه بخش‌ها داشته؛ هم‌چنين در بحث آزادسازي چهار اصل اساسي يعني رقابت حداكثري، حداقل دخالت دولت، ‌حداكثر جداسازي سرويس‌ها و خدمات و همگام حركت كردن با تكنولوژي روز رعايت شده است.

به گفته وي، در بخش خصوصي سازي نيز كار مربوط به هيات واگذاري و شوراي عالي خصوصي سازي است.

قاضي‌پور نماينده سوال كننده از وزير با بيان اين‌كه ما خواهان شناسايي منشاء و ميزان اشتباهات و رفع آنها هستيم، گفت: در فرآيند واگذاري لازم است تا مطالعات اساسي انجام شود؛ در حالي كه مركز تحقيقات مخابرات ايران هزينه‌اي بيش از ۵۰۰ ميليارد ريال دارد، چرا مهم‌ترين حركت مديريتي وزارت ارتباطات با تابعيت ميل شخصي و اقدام بدون مطالعه صورت گرفته است؟

وي در ادامه افزود: در اين واگذاري شاهد واگذاري آنتن‌هاي پي‌تي‌اس بوده‌ايم و هر شركتي براي ارائه خدمات مناسب خود مي‌تواند دكل اختصاصي نصب كند، اين در حالي است كه اين موضوع موجب هزينه‌هاي مضاعف شده، قيافه‌ شهرها را زشت مي‌كند، به خطوط خدمات مخابراتي آسيب مي‌زند و به لحاظ بهداشتي نيز آسيب‌رسان است.

وي هم‌چنين از وزير ارتباطات موضوع خدمات رساني به روستاها را مورد سوال قرار داد.

وزير ارتباطات با تاكيد مجدد بر سخنان خود در مورد، خصوصي سازي در خصوص آنتن‌هاي پي‌تي‌اس گفت: در دنيا اين امر معمول است كه هر اپراتوري آنتن‌هاي پي‌تي‌اس خود را دارد.

وي درباره خدمات رساني به روستاها با بيان اين‌كه در روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار هنوز تلفن خانگي نداريم، گفت: برنامه‌ريزي لازم انجام شده كه در سه سال اول برنامه پنجم به اين روستاها نيز تلفن خانگي وصل شود. البته در اين روستاها دولت توانسته با ارتباطات ماهواره‌اي ارتباط برقرار كند.

قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: واگذاري شركت مخابرات چه زماني لغو مي‌شود تا مردم به حقوق قانوني خود برسند، بر سر پول مردم چه بلايي آمده و چه كسي بايد جوابگوي حق مردم باشد؟

ابوترابي‌فرد كه رياست جلسه علني را بر عهده داشت خطاب به قاضي‌پور كه در سخنان خود وزير ارتباطات را داماد اروميه خوانده بود، گفت: علي القاعده با توجه به اين‌كه ايشان داماد اروميه هستند شما بايد قانع شده باشيد.

قاضي‌پور با بيان اين‌كه از سخن شما تشكر مي‌كنم، اظهار داشت: ما به خاطر همكاري وزير و حضور وي در صحن مجلس جهت پاسخگويي به سوال اعلام مي‌كنيم كه از پاسخ وي قانع شده‌ايم.
کد مطلب: 17770
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
قانع شدی؟ به همین راحتی؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام