۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۱
توسط شورای شهر پیگیری می‌شود؛

رفع مزاحمت دکل‌های مخابراتی تلفن همراه در شهر

ایتنا - نصب بی‌رویه آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی در شهر که بعضا حتی دامنه آن به حیاط منازل اشخاص کشیده شده باعث شد تا مدیریت شهری در نصب و ایجاد این تجهیزات مخابراتی استاندارد‌هایی را اعمال کند.
رفع مزاحمت دکل‌های مخابراتی تلفن همراه در شهر


به گزارش ایتنا به نقل از همشهری آنلاین، به همین مناسبت در سیصد و شصت وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی لایحه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران در جریان بررسی لایحه مذکور با اشاره به ایجاد شرکت ارتباطات شهر خاطرنشان کرد: متأسفانه شرکت ارتباطات شهر که بدین‌منظور ایجاد شده و شهرداری تهران هم بخشی از سهام این شرکت را در اختیار دارد اهرم اجرایی مناسب را در اختیار ندارد.

چمران با اعلام نارضایتی از نحوه عملکرد شرکت فوق خواستار ارائه گزارش از نحوه عملکرد شرکت ارتباط شهر در شورای شهر تهران شد.

وی تاکید کرد: نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی آنچنان بی‌رویه است که حتی در یک حیاط ۶ متری آنتن نصب شده است.

خسرو دانشجو عضو کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر نیزگفت: مدیریت شهری نمی‌تواند نسبت به سلامت شهروندان، سیمای شهر و اثرات ناشی از نصب آنتن‌ها ودکل‌های مخابراتی در سطح شهر تهران بی‌تفاوت باشد.

وی با اشاره به برخی مواد پیشنهادی در لایحه گفت: بخشی از این لایحه اشاره به وظیفه قانونی شهرداری در اجرای کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد که براساس این بخش از قانون، شهرداری تهران می‌تواند نسبت به جمع‌آوری و یا جابه‌جایی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی اقدام کند.

از نظر این عضو شورای شهر این دکل‌ها و آنتن‌ها به‌عنوان یک سازه شهری هستند و نیاز به مجوز بهره‌برداری دارند بنابراین چنانچه فاقد مجوز نصب و بهره‌برداری در املاک عمومی شهر و یا املاک اختصاصی از شهرداری باشد نسبت به جمع‌آوری آن اقدام می‌‌شود.

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز یادآور شد: برخی اشخاص و شهروندان نسبت به میزان آلودگی واثرات منفی این تجهیزات آگاهی ندارند درصورتی که به لحاظ علمی و پزشکی استاندارد‌هایی برای نحوه استفاده و بهره‌برداری از دکل‌ها و آنتن‌ها وجود دارد.

به گفته آباد، چنانچه محتویات لایحه پیشنهادی، استانداردها را مشخص کند شهروندان نسبت به نصب این تجهیزات دیگر نگران نخواهند بود.

علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز خواستار تغییر متن لایحه با محوریت لحاظ نظرات مردم شد و افزود: برای نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی باید انسان محورتر حرکت کنیم چرا که برخی از این تجهیزات در کنار منازل مسکونی و مراکز پر رفت وآمد نصب می‌شود.

مهدی عباسعلی مدیرعامل شرکت ارتباطات شهر که در جریان بررسی لایحه ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌ها‌ی تاسیسات مخابراتی در جلسه دیروز حضور داشت، خاطرنشان کرد: بعد از ایجاد این شرکت از سال ۸۶تاکنون نصب هر گونه تجهیزات مخابراتی با مجوز این شرکت بوده است.

وی افزود: یکی از وظایف این شرکت رسیدگی به شکایات مردمی است که در این باره سال گذشته بیش از ۳۵ سایت و دکل مخابراتی براساس شکایت‌های مردم جمع‌آوری شده است.

وی با اعلام اینکه بیش از هزار سایت مخابراتی در تهران نصب شده است، اظهار داشت: برخی از آنها در حیاط منازل مسکونی بوده است که شرکت‌های مخابراتی تاکنون اقدام به خریداری ۴۰۰ ملک کرده‌اند و ۵۱ سایت هم از حیاط منازل مسکونی جمع‌آوری شده است.

وی تاکید کرد: در سال‌جاری طی اطلاعیه‌ای به تمام اپراتورهای مخابراتی و رادیویی ابلاغ شده است که باید نصب آنتن‌ها با رعایت استانداردها باشد در غیراین صورت مجوز نصب صادر نخواهد شد.

بنابراین گزارش در نهایت لایحه مذکور جهت بررسی بیشتر به کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران ارجاع شد.

در ادامه جلسه روز گذشته شورای شهر آمار عملکرد ۶ماهه منتهی به پایان شهریورماه سال۸۹ شهرداری تهران صرفا جهت اطلاع عمومی ودر اجرای بند ۹ ماده ۷۱ قانون شوراها و شهرداری‌ها و صورت جامع درآمد و هزینه ۶ماهه اول سال ۸۹ شورای اسلامی شهر تهران نیز بررسی شد.

از سوی دیگر در این جلسه ذیحساب‌هایی برای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شرکت شهربان و حریم‌بان و سازمان بهشت‌زهرا به شورای شهر پیشنهاد شد که بعد از معرفی به تایید اعضای شورای شهر تهران رسیدند.
کد مطلب: 17743
نام شما
آدرس ايميل شما


S
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام. چطور میتونم شماره ی همراه کسی رو پیدا کنم؟؟؟ توروخداکمکم کنید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام