۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۷

شبکه تلفن همراه ویژه مخالفان قذافی در لیبی

ایتنا - مخالفان حکومت معمر قذافی در لیبی توانستند با کمک گروهی از متخصصان لیبیایی در زمینه ارتباطات راه دور، شبکه تلفن‌های همراه تحت کنترل رژیم قذافی را ربوده و از آن برای ساخت شبکه تلفنی ویژه خود استفاده کنند.
شبکه تلفن همراه ویژه مخالفان قذافی در لیبی


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، برنامه ساخت این شبکه جدید ابتدا بر روی یک دستمال سفره ترسیم شد و سپس با کمک کشورهای عربی امکان برقراری اولین تماس‌های تلفنی شهروندان لیبیایی با یکدیگر و با خارج از کشور پس از گذشت یک ماه از زمانی که قذافی دسترسی شهروندان را به خدمات تلفن همراه و اینترنت قطع کرده است، به وجود آمد.

این شبکه جدید تلفن همراه که در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۱ راه اندازی شده است به ابزار اصلی مخالفان رژیم دیکتاتور تبدیل شده و با وجود اینکه قدرتی برابر قدرت سلاح به آنها نمی‌دهد اما امکان جذب پشتیبانی‌های بین المللی را برای رهبران مخالفان افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، مهندسان لیبیایی برای ربودن شبکه تلفن تحت نفوذ قذافی به بخشی از آن نفوذ کرده و مسیر کابل‌های آن را به صورتی تغییر دادند که بتوان از آن به صورت مستقل و به دور از کنترل عوامل قذافی در سازمان ارتباطات لیبی استفاده کرد.

سخنگوی دولت لیبی در پاسخ به سوالی که درباره شبکه تلفن همراه مخالفان لیبی مطرح شد پاسخ داد تا کنون چیزی در این باره نشنیده است.


کد مطلب: 17702
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام