۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۵

ضرورت تدوين برنامه‌ مدون براي آموزش الكترونيكي

رييس دانشكده مهندسي كامپيوتر دانشگاه علم و صنعت گفت كه ‌بايد برنامه‌ريزي مدون و مشخصي براي ارائه آموزش الكترونيكي در كشور ارائه و تدوين شود و به دانشگاه‌ها نيز ماموريت مشخصي در اين زمينه داده شود.


دكتر ناصر مزيني ظهار كرد: بايد در آموزشگاه‌ها و مراكز مرتبط و به ويژه در آموزش عالي به بحث آموزش الكترونيكي در دستور كار قرار بگيرد و اين موضوع هدفمند و با مديريت انجام عمل شود.

مزيني با بيان اين‌كه در كشورمان بايد در حوزه فناوري اطلاعات و پروژه‌هاي مرتبط با برنامه عمل شود، بر ضرورت مديريت در برنامه‌ريزي و هدفمند كردن پروژه‌هاي فناوري اطلاعات تاكيد كرد و اين موضوع را يكي از مهم‌ترين مباحث مورد توجه مسوولان و تصميم‌گيران براي سال آينده عنوان كرد.

وي گفت: در سالي كه گذشت پروژه‌هاي موازي در حوزه فناوري اطلاعات تدوين شد كه برخي تكراري بوده و همپوشاني داشته و دارند و اين يكي از مباحثي است كه بارها عنوان شده ولي متاسفانه همچنان نظارت و ارزيابي دقيقي برروي اين موضوع صورت نمي‌گيرد و اين موضوع به صرف و اتلاف هزينه و و وقت منجر مي‌شود و تبعات بدي به همراه دارد.

رييس دانشكده مهندسي كامپيوتر دانشگاه علم و صنعت با بيان اين‌كه در اين حوزه كمبود شورا وجود ندارد گفت: در حال حاضر شوراهاي متعددي مثل شوراي عالي فناوري اطلاعات، شوراي عالي اطلاع‌رساني و يا ... وجود دارند، بنابراين كمبود شورا در اين حوزه وجود ندارد ولي تغيير مديريت و فقدان ثبات و پيوستگي در برنامه‌ها هميشه وجود داشته و مشكل سازشده است.

وي گفت: بعضا شاهديم كه سازمان يا مركزي بنا به نياز در اين زمينه شكل مي‌گيرد ولي بعد از مدتي كار خود را تعطيل مي‌كند و يا با تغيير مديريت، سلايق مختلفي اعمال شده و اين موضوع به هدر رفتن وقت، هزينه و عقب‌ماندگي منجر مي‌شود.

مزيني با اشاره به اين‌كه بحث بودجه يكي از فاكتورهاي مهم در اين زمينه محسوب مي‌شود گفت: اين حوزه نياز به سرمايه گذاري‌ مناسب و كافي دارد ولي اين موضوع، مشكلي براي اين حوزه محسوب نمي‌شود.
کد مطلب: 17570
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام