۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۰
تقی پور؛

فناوری اطلاعات محور جهاداقتصادی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "جهاد اقتصادی" گفت: در راستای تحقق اهداف تعریف شده در سال جهاد اقتصادی سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند.
فناوری اطلاعات محور جهاداقتصادی
رضا تقی پور با تاکید بر اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از محورهای اصلی "جهاد اقتصادی " خواهد بود، اظهار داشت: فعالان این حوزه می‌توانند با افزایش سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی نقش به سزایی در جهاد اقتصادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۰ را به نام "جهاد اقتصادی" نام‌گذاری کرده‌اند اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های در دست انجام، نقش‌آفرینی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور برای این هدف افزایش یابد و نقش ICT در اداره جامعه و زندگی شهروندان، روز به روز برجسته تر باشد.

تقی پور ادامه داد: این نام‌گذاری بیانگر آن است که درسال جدید همانند عرصه‌های علمی، فناوری، فنی و اقتصادی باید شاهد یک جهش بزرگ در حوزه اقتصادی باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در بسیاری از کشورها بازگشت سرمایه گذاری در حوزه ICT تا ۱۰ برابر پیش‌بینی می‌شود، گفت: تلاش در جهت افزایش تولید ناخالص داخلی، اقتدار بیشتر و سربلندی ایران را به دنبال خواهد داشت و کشورمان را به یک الگوی موفق اقتصادی تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم از گذشته تاکنون، سال جدید را با استفاده از خدماتی که حوزه ICT به آنها ارائه می‌دهد آغاز می کنند، گفت: در گذشته مردم از خدمات پستی برای تبریک سال جدید به هم استفاده می‌کردند و هم اکنون با استفاده از خدمات ارتباطی نوین، آغاز سال جدید را جشن می‌گیرند. براین اساس و طبق آمارهای موجود در طول تعطیلات نوروز امسال بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون پیامک میان مردم در بخش های مختلف جابجا شده و مردم سال جدید را با استفاده از این خدمات آغاز کردند.
کد مطلب: 17540
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام