۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۰

آغاز مذاكرات نرم‌افزاري اتحاديه اروپا و مايكروسافت

اتحاديه اروپا با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه مذاكرات جديد خود را با شركت مايكروسافت آغاز كرده تا بر اين اساس به استفاده از مجوزهاي خود از سيستم‌عامل ويندوز ادامه دهد.
آغاز مذاكرات نرم‌افزاري اتحاديه اروپا و مايكروسافت


قراردادي كه اتحاديه اروپا براي استفاده از سيستم‌عامل ويندوز هم‌اكنون با مايكروسافت دارد در تاريخ ۳۱ مي به پايان مي‌رسيد و كميسيون اروپا تصميم گرفته است كه با آغاز مذاكرات جديد با غول نرم‌افزاري جهان، به استفاده از اين سيستم‌عامل ادامه دهد و در مقابل از برگزاري جلسات علني براي خريد نسل جديد نرم‌افزارهاي مورد نياز خود خودداري كند.
اين مذاكرات ميان مايكروسافت و اتحاديه اروپا از ۲۴ مارس آغاز شده‌اند.
مذاكرات پيشين كه در اين زمينه انجام شده بود به اتحاديه اروپا امكان مي‌دهد تحت شرايط خاص تمامي نرم‌افزارهاي مورد نياز خود را تنها از يك شركت خريداري كند. اين قرارداد هم‌اكنون پس از گذشت سه سال در حال اتمام است.
"آنتوني گراويلي " سخنگوي كميسيون اروپا در اين خصوص گفت: «كميسيون اروپا مذاكرات گسترده خود با شركت مايكروسافت را آغاز كرده است تا بر اين اساس سرمايه‌گذاري نرم‌افزاري خود را صورت دقيق و حساب‌شده انجام دهد. اين مركز منابع مربوط به تمامي موسسات، آژانس‌ها و سازمان‌هاي زيرمجموعه اتحاديه اروپا را در نظر مي‌گيرد و به تمام شركت‌هاي زيرمجموعه امكان مي‌دهد كه از نرم‌افزارهاي خريداري شده به صورت گسترده و با هزينه كم استفاده كنند».
کد مطلب: 17539
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام