۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۲:۵۰

ایجاد مدارس هوشمند در کل کشور

نمایندگان آموزش و پرورش مدارس ابتدایی استان‌های مختلف گردهم آمدند تا با دریافت اطلاعات و الگوبرداری از اولین دبستان هوشمند، نقشه راهی برای گسترش مدارس هوشمند در سطح کشور ترسیم کنند.
ایجاد مدارس هوشمند در کل کشور

نمایندگان آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور شب گذشته ضمن بازدید از نخستین دبستان هوشمند کشور در منطقه ۴ آموزش و پرورش تهران بر گسترش مدارس هوشمند در کشور تاکید کردند و توسعه این مدارس را با الگوبرداری از "پیشتازان کامپیوتر ایران" در مناطقی که امکان ایجاد این نوع مدارس وجود دارد در دستور کار قرار دادند.

طرح راه اندازی مدارس هوشمند یا Smart School اولین بار در کشور مالزی به اجرا درآمد و قرار شد تا سال ۲۰۲۰ تمامی مدارس این کشور به صورت هوشمند اداره شوند اما در کشور ما این طرح از سال ۸۶ و با راه اندازی اولین مدرسه هوشمند در مقطع ابتدایی اجرایی شد.

اگرچه تعدادی مدرسه آن هم در مقطع دبیرستان در تهران طرح کلاس هوشمند را به صورت پایلوت اجرا کرده‌اند و حتی آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی تفاهم‌نامه‌ای طرح اتصال ۵۰ هزار مدرسه به شبکه رشد را در قالب طرح مدارس هوشمند کلید زدند اما بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تمامی سطوح مدارس ابتدایی برای اولین بار در کشور از سوی پیشتازان کامپیوتر ایران و با حمایت‌های معنوی وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت.

علیرضا رضوانی نیا مدیر منطقه ۴ آموزش و پرورش تهران در این نشست با تاکید بر توسعه مدارس زنجیره‌ای هوشمند در تهران و دیگر استان‌ها گفت: ظرف ۲۰ سال آینده تمامی مدارس دنیا به شکل مدارس هوشمند در می‌آیند که برای عقب نماندن از این تحول، کشور ما نیز باید گام‌های محکمی در این زمینه بردارد.

وی با اشاره به تفاوت‌های بارز آموزش مجازی و محتوای هوشمند نسبت به مدارس هوشمند گفت: طراحی آموزش و پرورس نوین و متحرک و به دور از روزمرگی از جمله ویژگی‌های مدارس هوشمند است که شعبات مدرسه هوشمند پیشتازان کامپیوتر ایران می‌تواند نمونه اولیه ایجاد این نوع مدارس در کشور باشد.

رضوانی نیا با اشاره به امکانات رایانه‌ای نخستین دبستان هوشمند کشور گفت: از آنجایی که بینایی ۸۳ درصد در امر یادگیری تاثیرگذار است تهیه و تولید محتوای الکترونیکی دروس ابتدایی و آموزش با روش‌های رایانه‌ای می‌تواند در تربیت و پرورش مفید کودکان دبستانی موثر واقع شود.

در این نشست در مورد چندین اصل کلیدی آموزش در مدارس هوشمند از جمله تحصیل به جای تدریس، ایده پیشرفته به جای ابزار پیشرفته و عمل‌گرایی به جای نظریه‌پردازی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین مقرر شد در استان‌های کشور و در مناطقی که زیرساخت‌های فنی و مالی وجود دارد نمونه مدارس ابتدایی هوشمند با الگوبرداری از مدرسه پیشتازان کامپیوتر ایران به صورت آزمایشی راه‌اندازی شود.
کد مطلب: 17406
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام