۰
plusresetminus
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۲
سایتهای مزاحمتان را فیلتر کنید؛

فیلترینگ شخصی در گوگل

گوگل سرویس جدیدی را راه اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت تمایل دامنه‌ها و سایت‌های ناشناخته‌ای را که وارد لیست نتایج جستجوی آنها می‌شود فیلتر کنند.
فیلترینگ شخصی در گوگل

گوگل اعلام کرده است که ماموریت جدیدی را برای سازماندهی اطلاعات جهانی برای دسترسی سریع‌تر به منابع مفید آغاز کرده است.

پیش از این گوگل اعلام کرده بود سایت‌هایی که کیفیت اطلاعات آنها پایین باشد را از لیست نتایج جستجو حذف می‌کند که این اقدام با انتقاد شدید مالکان این سایت‌ها مواجه شد. 

اکنون کاربران گوگل می‌توانند سایت‌هایی را که دوست ندارند به صورت شخصی شده فیلتر کنند.

در این راستا دو مهندس سرویس جستجوی گوگل توضیح دادند: "شما احتمالا این تجربه را داشته‌اید که بر روی یک نتیجه جستجو کلیک کنید اما متوجه شوید که محتویات سایت با اطلاعات مورد نظر شما متفاوت است و بنابراین بارها مجبور شده‌اید که دوباره به صفحه گوگل بازگردید و نتایج دیگری را امتحان کنید. اما در برخی موارد ممکن است شما به طور کلی از آن سایت به دلیل کیفیت پایین یا غیراخلاقی بودن خوشتان نیاید. به همین دلیل از این پس در قسمت نتایج جستجو، گوگل به شما گزینه ویژه ای را ارائه می‌کند که با کلیک بر روی آن می توانید دامنه مورد نظر خود را فیلتر کنید. به این ترتیب این سایت‌ها در نتایج آینده جستجوهای شما وارد نخواهند شد."

براساس گزارش کامپیوتر وویک، در حال حاضر گزینه "فیلترینگ شخصی" بر روی گوگل انگلیسی و برپایه مرورگرهای "کروم ۹"، اینترنت اکسپلورر ۸ و فایرفاکس ۳.۵ در دسترس است.
کد مطلب: 17336
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام