کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سری دوم مادربردهای سری6 گیگابایت

سايت خبری ايتنا , 18 اسفند 1389 ساعت 12:59

ایتنا - شرکت گیگابایت، یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان مادربرد، کارت گرافیکی، مادربردهای جدید از سری ۶ خود را روانه بازار کرد.




پس از اینکه شرکت اینتل خبر مشکل دار بودن درگاه های SATA ۲ چیپ‌ست‌های جدید خود را اعلام کرد، شرکت گیگابایت کار را بر روی تولید نسل دوم از این مادربردها آغار کرد.

به گزارش ایتنا، این مادربردها از چیپ‌ست جدید اینتل، یعنی B۳ بهره می‌برند و انتظار می‌رود تا هفته آینده در بازارهای سر تا سر دنیا موجود شوند.
 
شرکت اینتل مشکل درگاه‌های SATA را مرتفع کرده است و فناوری جدید را در اختیار سازندگان مادربرد قرار داده است. 

در راستای آسان‌تر کردن تشخیص مادربردهای جدید از مدل‌های B۲ برای مشتریان، شرکت گیگابایت مادربردهای B۳ خود را از نو طراحی کرده است و همچنین دو حرف B۳ را در انتهای نام هر مدل قرار داده است. 

نام جدید مادربرد تنها بر روی جعبه حک نشده است، بلکه می‌توانید آن را بر روی PCB، در بایوس و حتی در هنگام استفاده از ابزار‌های گیگابایت مثل SATA Check Utility مشاهده کرد. 

نرم افزار SATA Check Utility راهکاری است از طرف شرکت گیگابایت برای تشخیص درگاه‌های SATA ۲ مشکل دار. 

پس از منتشر شدن مادربردهای B۳، شرکت گیگابایت نسخه‌ای جدید از این نرم‌افزار را طراحی کرده است که علاوه بر حفظ کارایی قبلی، توانایی تشخیص سری مادربرد و نسخه آن (B۲ یا B۳) را نیز دارد.

مدل هایی که نسخه B۳ آنها به بازار عرضه خواهند شد عبارتند از: P۶۷A-UD۷-B۳، P۶۷A-UD۵-B۳، P۶۷A-UD۴-B۳، P۶۷A-UD۳R-B۳، P۶۷A-UD۳P-B۳ و P۶۷A-UD۳-B۳.


کد مطلب: 17315

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/17315/سری-دوم-مادربردهای-سری6-گیگابایت

ايتنا
  https://www.itna.ir