۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۱

كاهش چشم‌گير محبوبيت ويندوز

سهم ويندوز كه محبوب‌ترين سيستم‌عامل در دنيا محسوب مي‌شود براي نخستين بار رو به كاهش گذاشته و به كمتر از ۹۰ درصد رسيده كه اين مسئله تهديدي بزرگ براي مايكروسافت است.
كاهش چشم‌گير محبوبيت ويندوز



اطلاعات منتشر شده از سوي شركت تحقيقاتي Net Applications كه براي مطالعه جديد خود ميليون‌ها رايانه شخصي، دستگاه الكترونيكي همراه و سيستم‌عامل را مورد بررسي قرار داده حاكي از آن است كه در فوريه ۲۰۰۹ سهم ويندوز از بازار جهاني سيستم‌هاي عامل ۹۳.۷۴ درصد بوده است كه اين رقم در دسامبر ۲۰۱۰ به ۹۰.۲۹ درصد رسيده است. 

در فوريه ۲۰۱۰ سيستم‌عامل ويندوز صاحب ۹۲ درصد از بازار جهاني سيستم‌هاي عامل بود و به هر حال هنوز هم بيش از ۹۰ درصد بازار جهاني را در اختيار دارد؛ اما كارشناسان نگران آينده اين سيستم‌عامل در بازار جهاني هستند و احتمال مي‌دهند كه در سال جاري ميلادي صاحب كمتر از ۹۰ درصد بازار جهاني سيستم‌عامل‌ها شود. 

"وينس ويزاكارو " مدير مركز بازاريابي و فعاليت‌هاي استراتژيك در شركت Net Applications در اين خصوص گفت: «بررسي وضعيت سيستم‌عامل‌ها در بازار جهاني نشان مي‌دهد كه سهم ويندوز از اين بازار به‌زودي به كمتر از ۹۰ درصد مي‌رسد و در سال ۲۰۱۱ ما شاهد اين وضعيت خواهيم بود. زمان دقيق اين اتفاق به عوامل مختلفي كه در بازار رخ مي‌دهد، بستگي دارد. اين مسئله مي‌تواند در ماه آينده اتفاق بيفتد و يا هرگز تحقق نيابد». 

كارشناسان بر اين باورند كه حاكميت مايكروسافت بر بازار جهاني سيستم‌هاي عامل براي نگه داشتن سهم ويندوز بالاي ۹۰ درصد كافي نيست و اين شركت بايد اقدامات ديگري را در اين زمينه انجام دهد.

کد مطلب: 17295
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام