۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۷
کرم پور :

صدور پروانه ارائه خدمات وایمکس سیار

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور مجوز برای ارائه اینترنت پرسرعت بی‌سیم سیار با رقابتی شدن بازار این فناوری خبر داد.
صدور پروانه ارائه خدمات وایمکس سیار

 محمد کرم‌پور امروز یکشنبه در حاشیه دوازدهمین اجلاس شورای رگولاتورهای جنوب آسیا (SATRC) با اشاره به فعالیت اپراتورهای وایمکس در کشور و اعطای مجوز فعالیت برای ارائه سرویس وایمکس ثابت اظهار داشت: با افزایش شمار مشترکان وایمکس در کشور و ایجاد بازار رقابتی برای این فناوری، ارائه مجوز فعالیت در حوزه وایمکس سیار را نیز خواهیم داد.

وی گفت: تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که رقابت پایدار در میان اپراتورها با توجه به جذب تعداد مشترک در حال انجام است مجوز وایمکس سیار را صادر خواهیم کرد.

کرم‌پور با تاکید بر اینکه پیش بینی زمان انجام کار در این خصوص امکان پذیر نیست، ادامه داد: زمان اعطای مجوز به نیاز و درخواست مشترکان و نیز کاربردی شدن استفاده از فناوری وایمکس مربوط می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در صورت تصمیم برای صدور مجوز وایمکس سیار اولویت ارائه سرویس با اپراتورهایی است که دارای امکانات هستند و شبکه‌ای در این زمینه نیز ایجاد کرده‌اند اما ممکن است برای ارائه این سرویس از طریق مناقصه نیز اقدام کنیم.

اثرگذاری نتایج SATRC در اتحادیه بین المللی مخابرات

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به میزبانی ایران در دوازدهمین اجلاس شورای رگولاتورهای جنوب آسیا (SATRC) بر سه موضوع مدیریت طیف فرکانس رادیویی، شبکه‌های ارتباطی و رادیویی و فناوری اطلاعات و سیاست‌گذاری و مقررات‌گذاری در این حوزه و انتقال تجربه به کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: علاوه بر تعامل سازنده و متقابل میان کشورهای عضو، نتایج این اجلاس نیز می‌تواند اثرگذاری عمیقی در جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه – APT – داشته باشد.

وی با بیان اینکه APT یکی از زیرمجموعه های سازمان جهانی مخابرات – ITU – است، خاطرنشان کرد: بهترین روند در حوزه روابط بین الملل این است که از مسیر کنفرانس های منطقه ای حرف‌های خود را در سازمان‌های تخصصی سازمان ملل به کرسی بنشانیم.

علاقه‌مندی ایران به جذب سرمایه گذاری خارجی

کرم‌پور با تاکید بر علاقه ایران به جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اپراتورهای بخش خصوصی ما علاقه‌مند هستند با سرمایه گذاران خارجی در این حوزه کار کنند براین اساس روش‌ها و زمینه سازی برای ورود و سرمایه گذاری دیگر کشورها به ایران در این اجلاس ساماندهی و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران که می تواند آن را به مرکزیت انتقال ترافیک ارتباطی تبدیل کند، گفت: حجم ترافیکی بسیار از شمال به جنوب و غرب به شرق در مسیر ایران قابل انتقال است به نحوی که در جنوب کشور در حال ایجاد دو نقطه اتصال در مسیر فیبرنوری شمال به جنوب و از شرق به غرب هستیم.
کد مطلب: 17165
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام